VIMSY Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei. Jeg er nå tre dager over termin og er naturlig nok veldig utålmodig. Jeg går rundt og kjenner etter symptomer hele tiden, men det virker rolig der inne. Var hos lege på termindato for å sjekke at alt sto bra til. Det var enda bra med fostervann. Jeg gikk tre dager over termin med mitt første barn, her ble fødselen igangsatt fordi fostervannet hadde tørket inn. Er det vanlig at fostervannet kan tørke inn over natten eller tar det lenger tid? Bør jeg være spesielt oppmerksom overfor bevegelser, vil disse forandre seg dersom fostervannet forsvinner? Legen spurte også om min mor gikk over tiden med sine barn fordi arv kunne ha noe å si. Hun gikk tre dager over tiden med alle fire. Hvor lenge vil de la meg gå over før de eventuelt setter i gang fødsel? Termindatoen skal være veldig sikker, termin etter menstruasjon og etter ultralyd skiller seg med kun en dag. Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52164-overtid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jag förstår att du börjar bli otålmodig av denna väntan. Detta hör dock till "spelreglerna"! Då alla undersökningar visat att barnet mår bra inne i livmodern, kan du ta det helt med ro och vila inför den snart kommande förlossningen. Fostervatten försvinner inte fort utan gradvis. Det finns alltså ingen risk att barnet får för lite fostervannen runt sig på några dagar. Detta följer man via ultraljud om du behöver gå på vidare övertidskontroller också på sjukhuset. Det är först när man gått 2 veckor över termin som man får gjöra en ny sådan bedömning på sjukhuset. Antagligen slipper du detta och föder inom kort! Det finns de som säger att man föder som sin mor , men detta har jag sett stora variationer utav. (stämmer inte på mig och min mor) Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52164-overtid/#findComment-209592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.