Gå til innhold

Familievernkontor


Velouria

Anbefalte innlegg

Vi er på randen av sammenbrudd i denne familien her, men tror kanskje at vi skal prøve å fikse litt. Vi skal iallefall prøve i sommer og håper det kommer noe godt ut av det.

Skal derfor ta kontakt med familievernkontor for å se om det er noe hjelp å få der. Men hva sier man når man ringer da? Hva slags hjelp kan man få? Har de oversikt over f.eks familierådgivere i kommunen?

Jeg har telefonnummeret her, men tør liksom ikke å ringe. *rar klump i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zarka

Ring du! De er vant til mennesker som ikke vet hva de skal si.....og vil sikkert hjelpe deg på gli. Et samliv/familieliv er verdt å kjempe for, - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Ring du! De er vant til mennesker som ikke vet hva de skal si.....og vil sikkert hjelpe deg på gli. Et samliv/familieliv er verdt å kjempe for, - lykke til!

Bare ring, det er ikke "farlig" :-)

Du vil møte en dame (mest sansynlig) på telefonen og hun vil spørre deg litt om hva det gjelder. Du/ dere vil få tilbud om time, det er gratis.

Ring nå, det er verdt det :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ring, det er ikke "farlig" :-)

Du vil møte en dame (mest sansynlig) på telefonen og hun vil spørre deg litt om hva det gjelder. Du/ dere vil få tilbud om time, det er gratis.

Ring nå, det er verdt det :-)))

Nå har jeg ringt *phuh*.

Hun jeg snakket med var ikke særlig hyggelig, men OK... ventetiden er på 6-8 uker"!!! Hva er det for noe piss! Jeg trenger hjelp nå, ikke om 8 uker, da har jeg flyttet!

Men, men.. vi står iallefall på "venteliste".

So much for that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt *phuh*.

Hun jeg snakket med var ikke særlig hyggelig, men OK... ventetiden er på 6-8 uker"!!! Hva er det for noe piss! Jeg trenger hjelp nå, ikke om 8 uker, da har jeg flyttet!

Men, men.. vi står iallefall på "venteliste".

So much for that.

De som ikke skal ha hjelp til å redde forholdet, men skal ha den obligatoriske meglingen om barna blir prioritert. Der er det nemlig en regel som sier at de skal ha hjelp innen tre uker.

Jeg vet ikke om det går an å bestille en sånn time, og så møte opp og si at dere har ombestemt dere, og trenger hjelp til å prøve litt til istedenfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke skal ha hjelp til å redde forholdet, men skal ha den obligatoriske meglingen om barna blir prioritert. Der er det nemlig en regel som sier at de skal ha hjelp innen tre uker.

Jeg vet ikke om det går an å bestille en sånn time, og så møte opp og si at dere har ombestemt dere, og trenger hjelp til å prøve litt til istedenfor ?

Ok, jeg skjønner selvsagt at ikke jeg kan bli prioritert i ett og alt (det er jeg jo vant til *S*). Jeg skjønner på en måte at de som skal dele barna må bli prioritert. Men jeg syns jo egentlig at vi burde få en bonus, vi som faktisk er villige til å prøve litt ekstra også.

Jeg kunne jo tatt "the easy way out" for lenge siden, men jeg syns liksom at jeg skylder barna det å prøve litt til. Det er jo tross alt vi som har valgt å få dem, ikke de som har valgt oss.

Jeg la litt ekstra på til hun damen på kontoret der, latet som jeg gråt ++ og sa det at om 6-8 uker har vi sikkert flydd såpass i trynet på hverandre at vi ikke bor sammen mer. Hun skulle se hva hun kunne gjøre sa hun ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg skjønner selvsagt at ikke jeg kan bli prioritert i ett og alt (det er jeg jo vant til *S*). Jeg skjønner på en måte at de som skal dele barna må bli prioritert. Men jeg syns jo egentlig at vi burde få en bonus, vi som faktisk er villige til å prøve litt ekstra også.

Jeg kunne jo tatt "the easy way out" for lenge siden, men jeg syns liksom at jeg skylder barna det å prøve litt til. Det er jo tross alt vi som har valgt å få dem, ikke de som har valgt oss.

Jeg la litt ekstra på til hun damen på kontoret der, latet som jeg gråt ++ og sa det at om 6-8 uker har vi sikkert flydd såpass i trynet på hverandre at vi ikke bor sammen mer. Hun skulle se hva hun kunne gjøre sa hun ;o)

Er du ledig i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ledig i kveld?

tja, gordon reiser til sweden ikveld/natt, i morgen kveld er jeg definitivt ledig.

mail meg gjerne når du er på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myk mann

Familievernkontoret er forsåvidt et nyttig sted, bare synd de aller fleste (meg inkludert) kommer på ideen for sent. Pga. ventetiden nådde vi også nærmest "å fly i tottene" på hverandre før vi kom inn. I tillegg opplevde jeg som mann å få en "kvinne-fokusert" behandler (kvinnelig sådan, med "lilla skjerf" og fotformsko) - som til alt overmål gikk inn i lange diskusjoner med meg om "mine måter" og mine reaksjonsmønstre. Satt med inntrykket at "kvinnene skal forstås og mennene skal korrigeres", så jeg kuttet henne ut etter 4 timer.

Fullstendig bortkastet for min del. Jeg fikk faktisk mye mer forståelse for mine tanker hos _hennes_ behandler i fellesmøtene. Men hun var psykolog og ikke bare sosionom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...