Gå til innhold

Enslig forsørger / barn med ny samboer


skygge

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite spm. angående overgangstønad, barnetilsynstøtte og dobbel barnetrygd.

Har fått innvilget disse stønadene til 2003 men har blitt samboer med en ny mann, ikke faren til datteren min. Vi får nå felles barn i juli 2002 og jeg lurer på om jeg mister disse stønadene automatiskt eller må jeg sende inn noen papirer ? Hvis barnet blir født i slutten av juli når mister jeg de da ? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi mistet fra måneden etter fødselen, og det skjedde automatisk. Men jeg tror det er slik at hvis trygdekontoret ikke kutter automatisk, har du plikt til å melde fra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får et ark tilsendt fra trygdekontoret en gang i året - jeg mener det er mot slutten av hvert år. På dette arket skal du melde fra om forandringer som har skjedd - om du har flyttet, fått samboer eller det har skjedd andre ting i løpet av året.

Du behøver ikke ringe etter dette skjema - det kommer automatisk til deg som enslig forsørger - du skal bare huske å oppgi korrekte opplysninger og sende det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Du er pliktig å si fra om alle endringer som har betydning for dine rettigheter, slik som dette. Gjør du det ikke risikerer du en klekkelig feilutbetalingssak senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...