Gå til innhold

Bekledning i konfirmasjon


Gjest Trullte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke svart?

Svart bør unngås i dåp, konfirmasjon og bryllup.

sort dress og smoking etc er da vanlig antrekk i alle disse anledningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort dress og smoking etc er da vanlig antrekk i alle disse anledningene?

Såvidt jeg har fått med meg, regnes ikke mørk dress og smoking som "svarte klær". Mørk dress, smoking og sjakett er mer stiler enn klær med "farge", dvs. signalet når man bruker smoking er ikke at man går i sort - det er at man går i et temmelig ultimat (om enn kjempestygt) festantrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dongeriklær, og slitne hverdagsklær er vel absolutt ikke tingen å ikle seg ved en slik anledning.

En grei regel er å ha på seg sine peneste klær. Liker man sort, er det vel ikke noe i veien for at man har på seg det, sort kan være meget lekkert, synes jeg. Selv om litt vårlige farger kanskje passer bedre på oss damene i en slik sammenheng, denne tiden på året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fenrisulven

Heisan!

Jeg var i konfirmasjon på søndag og der var vel alle typer antrekk representert.

Det var alt i fra bunad til dongeri. Det var korte kjoler, lange kjoler, mørke og lyse dresser.

Alle får gå i det en trives best med, man har det som regel mest hyggelig da!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...