Gå til innhold

Når kan barn testes for allergi?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Sønnen min er 3 år og har i bjørkepollensesongen de to siste årene vært plaget med mye hoste og rennende nese. (ikke forkjløelses-snørr!) Han har fått Phenamin etter at hosten aldri ga seg, og vi hadde vært hos tre forskjellige leger.

Spørsmålet er når han er gammel nok til å testes for bjørkepollenallergi. Vi har tidligere fått beskjed om at det ikke vil vises noe resultat dersom han testes mens han er liten. Pollensesongen er i gang, og nesa renner som aldri før. Både pappaen og jeg er ganske plaget med allergi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52217-n%C3%A5r-kan-barn-testes-for-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære mariaflyfly

Det er ingen nedre aldersgrense for å allergiteste barn. Men pollenallergi utvikles sjelden før i 2 -3 årsalder selv om jeg har sett 1 1/2 åringer med sikker pollenallergi.

Uansett test høres det ut til at dere trenger behandling for gutten deres nå så testen kan vel godt vente til senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...