Gå til innhold

Kjæreste med eks.heroinist


fiskejenten

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som er kjæreste med noen som har vært på kjøret.Min kjæreste har vært det,og det tøfft å leve med i etterkant.Han bruker ingenting nå og han har vært nøktern i 8 måneder.Eg er veldig redd for at han skal sprekke,og gjør han det lever han ikkje lenge etterpå.Han vil ikkje tåle nok et nederlag,da velger han nok å dø.Eg ser for meg begravelsen i mine verste stunder,og kossen eg vil ha det uten han.Eg elsker hanog eg veit at dette ikkje er noko fornuftig men hjerte mitt er større enn hodet.Trenger å få kontakt med noen som har erfaringer med forhold t ein eks.misbruker eller kansje noen som har vært misbrukere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha vært nykter i åtte måneder er ikke lenge. Åtte _år_ er en liten stund.

Noen klarer å komme seg ut av rushelvetet, mens andre ryker utpå igjen etter en viss tid.

Det du gjør lurest i, er å sette deg inn i hans situasjon når det gjelder det å klare seg nykter. Ikke bagatelliser tankene hans rundt det å ha lyst på en rus.

Hvis du roser for mye fordi han klarer seg så fint, og han ikke føler at han gjør det, kan du gjøre mer skade enn godt.

Kanskje må du belage deg på å møte opp i begravelsen hans, og kanskje får du en nykter kjæreste for resten av livet. Ingenting er sikkert etter åtte måneder.

Får han hjelp noe steds fra, eller gjør han dette helt og holdent på egen hånd?

Jeg vil hvertfall ønske dere begge lykke til, og håper du er sterk nok til å holde ut med ham gjennom de tøffe tidene dere har i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha vært nykter i åtte måneder er ikke lenge. Åtte _år_ er en liten stund.

Noen klarer å komme seg ut av rushelvetet, mens andre ryker utpå igjen etter en viss tid.

Det du gjør lurest i, er å sette deg inn i hans situasjon når det gjelder det å klare seg nykter. Ikke bagatelliser tankene hans rundt det å ha lyst på en rus.

Hvis du roser for mye fordi han klarer seg så fint, og han ikke føler at han gjør det, kan du gjøre mer skade enn godt.

Kanskje må du belage deg på å møte opp i begravelsen hans, og kanskje får du en nykter kjæreste for resten av livet. Ingenting er sikkert etter åtte måneder.

Får han hjelp noe steds fra, eller gjør han dette helt og holdent på egen hånd?

Jeg vil hvertfall ønske dere begge lykke til, og håper du er sterk nok til å holde ut med ham gjennom de tøffe tidene dere har i møte.

Han har hatt implant (naltraxon)og gått på revia tabeletter etterpå.Før den siste sprekken som varte et halvt år var han til behandling i 1,5 år på eit kollektiv.Han er ikkje villig til å snakke så mye så eg er ikkje så trygg som eg hadde ønskt meg.han har ein bemerkelses verdig evne til å legge ting bak seg,eg må meir snakke om ting fo r å bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei fiskejenten!

Jeg forstår du har behov for å utveksle erfaringer og kanskje få råd fra andre som er i din situasjon.

Du kan jo også som pårørende kontakte et kollektiv eller en behandlingsinstitusjon for rusbrukere. Det drives flere steder et utstrakt arbeid rettet mot personer som står nær misbrukereren. Jeg vil tro du kan få både nyttig informasjon, og svar på viktige spørsmål om tilbakefall, følger for deg som kjæresten hans, hva er viktigst for han nå så kort tid etter avrusningen, og fremfor alt, hvordan ser fremtiden ut for han, slik de med erfaring ser det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medsinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har vært gift med en heroinmisbruker i fire år, han er død nå. Han ruset seg hovedsakelig på heroin, men også andre ting "han kom over".

Han kunne være nykter et år av gangen, men så sprakk det! Kjæresten din har vært nykter i 8 måneder - dette er for ingenting å regne for en heroinmisbruker. Folk er nyktre i mange år, så sprekker de. Prognosen for heroinmisbrukere er dårlig, jeg skriver ikke dette for å skremme deg, det er fakta.

Jeg har bestemt meg for en ting, aldri mer en misbruker. Ikke hasj - ingenting! Jeg har fått totalt nok etter 4 år med en misbruker. Det er forferdelig å oppleve alle løgnene, svikene og bedragene. For en heroinmisbruker er verdensmester på lyve og føre bak lyset. Jeg viste ikke til slutt hva jeg skulle tro. Pengene våre som vi skulle kjøpe mat for var vekk, men han NEKTET for å ha tatt dem, selfølgelig hadde han gjort det! Når du ikke tror ham, blir han forbanna og såret over at du ikke tror ham....Det e rtil å bli gal av! Smykkene mine forsvant sakte men sikkert.

Min mann var en "ikke synelig" misbruker, han var i jobb og så "pen og strait" ut - på utsiden! Ingen skulle tro at HAN misbrukte heroin....men det gjorde han.......

Må stikke nå, bare spør hvis det er noe du lurer på.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har vært gift med en heroinmisbruker i fire år, han er død nå. Han ruset seg hovedsakelig på heroin, men også andre ting "han kom over".

Han kunne være nykter et år av gangen, men så sprakk det! Kjæresten din har vært nykter i 8 måneder - dette er for ingenting å regne for en heroinmisbruker. Folk er nyktre i mange år, så sprekker de. Prognosen for heroinmisbrukere er dårlig, jeg skriver ikke dette for å skremme deg, det er fakta.

Jeg har bestemt meg for en ting, aldri mer en misbruker. Ikke hasj - ingenting! Jeg har fått totalt nok etter 4 år med en misbruker. Det er forferdelig å oppleve alle løgnene, svikene og bedragene. For en heroinmisbruker er verdensmester på lyve og føre bak lyset. Jeg viste ikke til slutt hva jeg skulle tro. Pengene våre som vi skulle kjøpe mat for var vekk, men han NEKTET for å ha tatt dem, selfølgelig hadde han gjort det! Når du ikke tror ham, blir han forbanna og såret over at du ikke tror ham....Det e rtil å bli gal av! Smykkene mine forsvant sakte men sikkert.

Min mann var en "ikke synelig" misbruker, han var i jobb og så "pen og strait" ut - på utsiden! Ingen skulle tro at HAN misbrukte heroin....men det gjorde han.......

Må stikke nå, bare spør hvis det er noe du lurer på.

Lykke til!

kunne tenkt meg og pratet litt privat,har du noen forslag hvordan vi kunne fått det til.Eg er kjempegla for at du har svart meg siden du har kjennskap til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kunne tenkt meg og pratet litt privat,har du noen forslag hvordan vi kunne fått det til.Eg er kjempegla for at du har svart meg siden du har kjennskap til dette.

Skriv ned mailadressen din så mailer jeg deg!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...