Gå til innhold

kontantstøtte og ekstrajobb


Gjest uføretrygdet

Anbefalte innlegg

Gjest uføretrygdet

Fra høsten av fyller barnet mitt året og,blir da hjemmeværende et par år til,for jeg vil benytte meg av kontantstøtten.

Jeg er uføretrygdet,og eg. har jeg rett til å tjene litt eksta penger.Det blir ikke aktuelt å jobbe på dagtid,siden jeg da er nødt til å passe barna mine.

Har tenkt på om jeg kan jobbe litt på kveldstid i steden,da samboeren min er hjemme,og kan passe barna.Er det slik at retten til å få kontantstøtte faller bort dersom man begynner å jobbe?Er det noe inntektsgrense hva kan tjene,hvis ikke?

Lurer også på hva som skjer hvis jeg tjener mer enn det som er "tillatt",når man er ufør?

Tilsammen tjener vi under 400 000 kr årlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontanstøtten har ingenting med inntekt å gjøre. Du kan tjene en million, og likevel få kontantstøtte.

Kontantstøtte gis til de som IKKE har barna sine i barnehage som mottar kommunal støtte !

Foreldre som har barna hos dagmamma mens de er på jobben selv, får derfor kontantstøtte....Lureri egentlig, men sånn har det blitt. Kontantstøtten gis altså til de som ikke bruker barnehage, fordi man da trodde at foreldrene skulle være hjemme med barna.

Retten til kontantstøtte påvrikes derfor overhodet ikke av at du tar deg en jobb, så lenge du ikke har barna i barnehage av den nevnte typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til kontantstøtten har det ingen betydning hvor mye du tjener. Du kan tjene mange millioner om så er og likevel få kontantstøtte, så lenge barnet ikke går i barnehage som mottar statsstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Hvis du tjener mer enn det som er tillatt må du betale tilbake den delen av trygden som er for mye utbetalt.

Husk at kommer du under 50% uførepensjon så faller hele trygden vekk hvis ikke du har sagt fra på forhånd og kommer inn under forsøksprosjektet med lavere uføregrad enn 50% - slike feilutbetalingssaker er skikkelig sure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...