Gå til innhold

Negativ og skeptisk venninne


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

For en tid siden havnet jeg og forloveden min i en kraftig krangel. Midt oppi krangelen ble jeg så lei meg, og trengte prate med noen, at jeg ringte min venninne, Mari. Hun hørte da en opprørt meg.

Mari har nå i ettertid, selvom alt har roet seg, mast veldig på meg om at jeg bør forlate ham.

Hun insunierer bl.a at han kan være voldelig(av den grunn at han var ganske aggressiv i vår krangel), samt at hun snakker svært negativt om ham på et tynt grunnlag.Hun er skeptisk til ham, og "krever" på sett og vis å få vite det meste om ham. Og en del ting kan jeg bare ikke fortelle henne, men som hadde fått henne til å forstå ham bedre dersom hun visste.

Til sammenligning: mine foreldre, som kjenner min forlovede svært godt, mener at jeg såvisst ikke skal gå fra ham.

Hva skal jeg gjøre med en slik venninne, som i utgangspunktet har vært min beste venninne, - men som nå er svært skeptisk, kritisk og negativ til min forlovede. Hun støtter ikke dette forholdet sier hun.

Forøvrig har hun møtt ham 2 (!!) ganger.Det er alt. Hun har egentlig aldri vist noe interesse for å bli kjent :-(

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk at venninnen din virkelig er en god venninne, jeg!

Hun kjenner forloveden din utifra det _du_ har fortalt henne, og det er vel kanskje ikke så mye positivt du har fortalt henne? Regner med at hun faktisk er litt redd på dine vegne, og at hun viser omtanke ved å forsøke å få deg til å gå fra forloveden din.

Hvis det er noen's feil - så må det være din egen. Du skulle ikke ha pratet med henne om krangelen, hvis du ikke ønsker å høre på hennes meninger i ettertid.

Siden hun har vært bestevenninnen din, ville jeg tatt meg tid til å forklare situasjonen, og se om jeg klarte å redde vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg synes faktisk at venninnen din virkelig er en god venninne, jeg!

Hun kjenner forloveden din utifra det _du_ har fortalt henne, og det er vel kanskje ikke så mye positivt du har fortalt henne? Regner med at hun faktisk er litt redd på dine vegne, og at hun viser omtanke ved å forsøke å få deg til å gå fra forloveden din.

Hvis det er noen's feil - så må det være din egen. Du skulle ikke ha pratet med henne om krangelen, hvis du ikke ønsker å høre på hennes meninger i ettertid.

Siden hun har vært bestevenninnen din, ville jeg tatt meg tid til å forklare situasjonen, og se om jeg klarte å redde vennskapet.

Forstår godt hva du mener, og det kan såvisst være noe i det du sier. For jo, hun har jo opplysningene om krangelen fra meg.

Likevel, ellers har hun da stort sett bare fått høre positivte ting om ham. Vi har jo vært og er kjempeforelsket, og dette har Mari sett.

Krangelen angrer jeg på at jeg fortalte henne om faktisk. Hvorfor? Fordi hun i ettertid overdramatiserer alt som har med min forlovede å gjøre, og det er dèt jeg mener ikke er bra av en venninne å gjøre, når hun har et så tynt grunnlag for det.

Èn krangel, også er hun negativ til forloveden min?

Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt hva du mener, og det kan såvisst være noe i det du sier. For jo, hun har jo opplysningene om krangelen fra meg.

Likevel, ellers har hun da stort sett bare fått høre positivte ting om ham. Vi har jo vært og er kjempeforelsket, og dette har Mari sett.

Krangelen angrer jeg på at jeg fortalte henne om faktisk. Hvorfor? Fordi hun i ettertid overdramatiserer alt som har med min forlovede å gjøre, og det er dèt jeg mener ikke er bra av en venninne å gjøre, når hun har et så tynt grunnlag for det.

Èn krangel, også er hun negativ til forloveden min?

Hm.

Men det du da kanskje bör gjere er å sörge for at dei får bli betre kjent. Det er lett å danne seg meiningar om folk ein ikkje kjenner skikkeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lufselufsa

Aggressiv??? Et dårlig, dårlig trekk spør du meg, kan du ikke finne deg en som du kan krangle med på en mere snill og morsom måte? Og det var liksom du som provoserte han til å være aggressiv?? Nei, finn en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Aggressiv??? Et dårlig, dårlig trekk spør du meg, kan du ikke finne deg en som du kan krangle med på en mere snill og morsom måte? Og det var liksom du som provoserte han til å være aggressiv?? Nei, finn en annen.

Ja, det var jo en saklig kommentar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

Aggressiv??? Et dårlig, dårlig trekk spør du meg, kan du ikke finne deg en som du kan krangle med på en mere snill og morsom måte? Og det var liksom du som provoserte han til å være aggressiv?? Nei, finn en annen.

Bli tørr bak øra for du gir andre råd om noe som helst.

Makan til bullshit !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...