Gå til innhold

Orm


kfh

Anbefalte innlegg

hei! Jeg har et ekkelt spørsmål..men jeg vet ikke vor jeg skal dra..jeg tørr ikke å si det til mamma eller gå til lege. Jeg har sånne ekle små ormer i baken.om kvelden kan jeg kjenne når de kravler.det er så ekkelt.jeg vet ikke hvordan jeg har fått dem.jeg trenger hjelp, er de farli???hva slags medisin må jeg kjøpe? må jeg få resept på medisinen?? jeg trenger despo svar..!Jeg holder ikke ut. og jeg vil helst ordne opp selv.takk på forhond..Ps..hvor lenge kan jeg ha de før jeg dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

det kalles barnemark og er veldig vanlig blant barn og unge.

du har fått dem gjennom munnen enten ved urenslighet(glemt å vaske hendene etter toalett besøk?)eller gjennom mat....det kan også komme fra andre til deg om de glemmer å vaske hendene og du tar på samme sted(dørhåndtak)og andre smittekilder.Avføringen er smittekilden, så vær nøye med hygienen.Du kan få på apoteket uten resept, eller du kan spise en salat med masse rå løk i.Helst en rå løk bar om du greier det....ikke en hel men så mye du orker.Da dør marken.Bit ikke negler eller rens ikke neglene med munnen.

Når du spiser søtt etter å ha fått marken vil den få næring, så unngå søtsaker et par uker, mens du spiser rå løk eller medisin.Det er ikke farlig og du vil ikke dø av det.Grunnen til at du kjenner marken bedre om kvelden er varmen under dyna.Spyl deg godt og smør på en salve eller hva du får på apoteket.Spør etter medisin mot barnemark.

Jeg hadde selv det da jeg var liten, men det gikk bort av seg selv.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

det kalles barnemark og er veldig vanlig blant barn og unge.

du har fått dem gjennom munnen enten ved urenslighet(glemt å vaske hendene etter toalett besøk?)eller gjennom mat....det kan også komme fra andre til deg om de glemmer å vaske hendene og du tar på samme sted(dørhåndtak)og andre smittekilder.Avføringen er smittekilden, så vær nøye med hygienen.Du kan få på apoteket uten resept, eller du kan spise en salat med masse rå løk i.Helst en rå løk bar om du greier det....ikke en hel men så mye du orker.Da dør marken.Bit ikke negler eller rens ikke neglene med munnen.

Når du spiser søtt etter å ha fått marken vil den få næring, så unngå søtsaker et par uker, mens du spiser rå løk eller medisin.Det er ikke farlig og du vil ikke dø av det.Grunnen til at du kjenner marken bedre om kvelden er varmen under dyna.Spyl deg godt og smør på en salve eller hva du får på apoteket.Spør etter medisin mot barnemark.

Jeg hadde selv det da jeg var liten, men det gikk bort av seg selv.Lykke til.

Kjære kfh

Det er ingen grunn til at du skal gå lenger med dette enn nødvendig.

Du får medisin på apoteket som heter Vanquin, den er reseptfri og koster ikke mye heller. Det enteste du må gjøre er å spise fire-fem tabletter i en sleng og vips - er de borte!

Lykke til da!

klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Vinterhåp har kommet med godt råd. Jeg vil bare tilføye at avføringen kan bli rød når du bruker Vanquin, så du ikke blir forskrekket.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...