Gå til innhold

Dette er en tankevekker om dømmekraft...


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Og for å referere til innlegget nedenfor så er denne til alle kvinner og menn, og menn som kler seg som kvinner og kvinner som raper med hår på ryggen! ; )

Dilemma!!

Du har fått i oppgave å velge en ny verdensleder, en

president som skal styre over alle verdens land og skape

fred og velstand blant alle mennesker. Du har tre kandidater

å velge mellom. Men først vil jeg at du svarer på følgende

spørsmål:

Si at du kjente en kvinne som var gravid og allerede hadde

åtte barn. Tre var døve, to var blinde, en var etterlatt og

kvinnen selv hadde syfilis. Ville du anbefale abort?

Så tilbake til de tre kandidatene der du skal velge en:

Kandidat 1:

Han samarbeider med korrupte politikere,

konsulterer astrologer, har to elskerinner, kjederøyker og

drikker et titalls glass Martini om dagen.

Kandidat 2:

Har fått sparken på to arbeidsplasser, sover

alltid til klokken tolv, røkte opium da han gikk på

universitetet og drikker en flaske whiskey om dagen.

Kandidat 3:

Har blitt tildelt en helteutmerkelse av sitt

land, er vegetarianer, drikker ikke og har ingen skandaler

bak seg.

Hvilken av disse kandidatene velger du?? ...scroll lenger ned til

etter annonsen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxx

Kandidat 1 heter Franklin D. Roosevelt

Kandidat 2 heter Winston Churchill

Kandidat 3 heter Adolf Hitler

Altså : Man skal ikke dømme noen ut i fra deres vaner...

Ja, og en sak til.

Angående aborten ... Svarte du Ja? Gratulerer! Du har akkurat

drept Beethoven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Beethovens skjebne blir verre og dårligere oversatt (hva er et "etterlatt" barn?) for hver gang denne historien dukker opp. Jeg tror komponisten var svangerskap nr. 5 da jeg leste den første gang som barn.

Jeg tror forøvrig ingen av barna hennes før Ludwig levde opp. Døde spebarn var ingen sjeldenhet den gangen.

Jeg mener å ha lest (men det kan være en myte) at også fru Hitler hadde mistet 2-3 babyer før lille, etterlengtede Adolf ble født sterk nok til å leve opp.

Og en som virkelig skulle vært tilsnakket, var han som avgjorde at A. H. ikke besto opptaksprøven til kunstakademiet. Kanskje han kunne blitt kjent som kunstmaler i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Beethovens skjebne blir verre og dårligere oversatt (hva er et "etterlatt" barn?) for hver gang denne historien dukker opp. Jeg tror komponisten var svangerskap nr. 5 da jeg leste den første gang som barn.

Jeg tror forøvrig ingen av barna hennes før Ludwig levde opp. Døde spebarn var ingen sjeldenhet den gangen.

Jeg mener å ha lest (men det kan være en myte) at også fru Hitler hadde mistet 2-3 babyer før lille, etterlengtede Adolf ble født sterk nok til å leve opp.

Og en som virkelig skulle vært tilsnakket, var han som avgjorde at A. H. ikke besto opptaksprøven til kunstakademiet. Kanskje han kunne blitt kjent som kunstmaler i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Beethovens skjebne blir verre og dårligere oversatt (hva er et "etterlatt" barn?) for hver gang denne historien dukker opp. Jeg tror komponisten var svangerskap nr. 5 da jeg leste den første gang som barn.

Jeg tror forøvrig ingen av barna hennes før Ludwig levde opp. Døde spebarn var ingen sjeldenhet den gangen.

Jeg mener å ha lest (men det kan være en myte) at også fru Hitler hadde mistet 2-3 babyer før lille, etterlengtede Adolf ble født sterk nok til å leve opp.

Og en som virkelig skulle vært tilsnakket, var han som avgjorde at A. H. ikke besto opptaksprøven til kunstakademiet. Kanskje han kunne blitt kjent som kunstmaler i stedet...

Men, lab, har du sett de makkverkene han presterte i sine malende år? Det hadde virkelig sagt noe om dømmekraften om han hadde kommet inn på noe kunstakademi...;-)

Forøvrig vil jeg helst at verdens mektigste mann _skal_ ha innhalert, jeg, skal de styre verden har de godt av å ha levd litt. Og at ikke pappa kjøper presidentembetet til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, lab, har du sett de makkverkene han presterte i sine malende år? Det hadde virkelig sagt noe om dømmekraften om han hadde kommet inn på noe kunstakademi...;-)

Forøvrig vil jeg helst at verdens mektigste mann _skal_ ha innhalert, jeg, skal de styre verden har de godt av å ha levd litt. Og at ikke pappa kjøper presidentembetet til dem...

Jeg kan ikke huske å ha sett Hitlers malerier. Det spørs vel om han hadde slått seg til ro med dem, uansett...

Jeg er enig i at man er på ville veier når idealet blir de som aldri har tatt noen sjanse (som vel er eneste måten å aldri drite seg ut på), aldri testet noen grense og aldri hatt noen sterke følelser. Det blir verken "udødelige" komponister eller store politikere av slikt

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...