Gå til innhold

load=?


magnus

Anbefalte innlegg

Får denne feilmeldingen ved oppstart:

Finner ikke filen load= (eller en av komponentene i filen). Kontroller at riktig bane og filnavn er angitt, og at alle de nødvendige biblioteker er tilgjengelige.

Trykker OK og får opp:

Kan ikke laste inn eller kjøre load= som angitt i Win.ini-filen. Kontroller at filen finnes, eller fjern referansen i Win.ini-filen.

Har sjekket denne filen men ingenting viser til load=...

Hva er denne feilmeldingen og hvordan får jeg den vekk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk oppstartsmappen i startmenyen, at det ikke ligger igjen link der til noe du har avinstallert.

Hvis ikke dette hjelper, og hvis du har Windows 98 eller ME, prøv dette: http://www.netsquirrel.com/msconfig/

...eller du kan åpne reg.ini filen (skriv regedit på kjør-linjen), søke etter referanser til filen og slette dem.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller du kan åpne reg.ini filen (skriv regedit på kjør-linjen), søke etter referanser til filen og slette dem.

"....................................."

Anbefaler ingen å redigere i registeret uten å _virkelig_ vite hva de gjør. Sletter man noe feil her har man som regel et problem som er verre enn det man prøvde å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk oppstartsmappen i startmenyen, at det ikke ligger igjen link der til noe du har avinstallert.

Hvis ikke dette hjelper, og hvis du har Windows 98 eller ME, prøv dette: http://www.netsquirrel.com/msconfig/

Har Windows 2000 versjon 5.0.

Eneste som er i oppstartsmenyen er office.

Fant heller ikke noe i registeret ang load= foruten noe som er mer eller mindre en slags logg av det jeg har søkt på tidligere. Prøvde å forandre denne uten hell.

Det er kun en config.sys fil på maskinen. Denne er lagret på C:\BACKUP. Høres ikke det litt rart ut?

Saken var at jeg lånte vekk pc'en litt til ei som skulle installere driver for modem. Den første driveren virket ikke, tror det var her feilmeldingen begynte å komme. Er for bruk på USB-porten.

Er litt rådvill her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Windows 2000 versjon 5.0.

Eneste som er i oppstartsmenyen er office.

Fant heller ikke noe i registeret ang load= foruten noe som er mer eller mindre en slags logg av det jeg har søkt på tidligere. Prøvde å forandre denne uten hell.

Det er kun en config.sys fil på maskinen. Denne er lagret på C:\BACKUP. Høres ikke det litt rart ut?

Saken var at jeg lånte vekk pc'en litt til ei som skulle installere driver for modem. Den første driveren virket ikke, tror det var her feilmeldingen begynte å komme. Er for bruk på USB-porten.

Er litt rådvill her....

config.sys kan du ikke redigere i, det er en kjørbar fil. Prøvde du msconfig-tipset? Ser du noe i legg til/fjerne programmer (i kontrollpanelet) som burde vært avinstallert)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Windows 2000 versjon 5.0.

Eneste som er i oppstartsmenyen er office.

Fant heller ikke noe i registeret ang load= foruten noe som er mer eller mindre en slags logg av det jeg har søkt på tidligere. Prøvde å forandre denne uten hell.

Det er kun en config.sys fil på maskinen. Denne er lagret på C:\BACKUP. Høres ikke det litt rart ut?

Saken var at jeg lånte vekk pc'en litt til ei som skulle installere driver for modem. Den første driveren virket ikke, tror det var her feilmeldingen begynte å komme. Er for bruk på USB-porten.

Er litt rådvill her....

Hmmnei.. selvsagt prøvde du ikke msconfig, siden du har Win2000. Leste ikke så langt, jeg :)

Se etter under "system" i kontrollpanelet hva som er installert av modemer, og slett det som eventuelt ikke skal være der. Utover det, forsøk en Windows-reparasjon om ikke det allerede er prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ingen å redigere i registeret uten å _virkelig_ vite hva de gjør. Sletter man noe feil her har man som regel et problem som er verre enn det man prøvde å fikse.

Nåja...hold tungen rett i munnen, så går det som regel bra. Og man må jo selfølgelig ta backup av registeret først. Men - ikke for hvermannsen :-)

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

config.sys kan du ikke redigere i, det er en kjørbar fil. Prøvde du msconfig-tipset? Ser du noe i legg til/fjerne programmer (i kontrollpanelet) som burde vært avinstallert)?

config.sys kan redigeres. Men i Win2000 har den sannsynligvis lite info. (På min xp-maskin er den helt tom). Du kan allikevel ta en titt for sikkerhets skyld. Den åpnes i notepad eller en annen ren teksteditor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...