Gå til innhold

Maskinen slår seg av til sikkermodus - tror jeg...


sjakktrekk

Anbefalte innlegg

sjakktrekk

I det siste har jeg hatt problemer med at plutselig klikker det i maskinen og så blir skjermen svart. I neste øyeblikk blir skjermen blå med endel skrift og "sånn" øverst. Der jeg kan stille klokka, velge språk, passord etc. (tror muligens det er sikkermodus, er det det?)

Jeg kan ikke trykke på lagre og avslutt, eller ignorer forandringer og avslutte. Jeg må trykke på startknappen på selve maskinen for å komme ut av det.

Når da maskinen kommer på som vanlig, får jeg en melding om at windows har kommet seg etter en alvorlig feil.

Hva er det som skjer? Og hvorfor?

Jeg har xp pro og 128mb RAM, har det noe med det å gjøre? Jeg har sletta en hel masse unødvendige filer og programmer for å ha mest mulig plass på maskinen til jeg får skaffet meg mer RAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper ikke å slette filer og programmer hvis du har lite RAM.

Det kan være mye rart som er galt - feil på maskinvare, drivere, programmer.. Det første jeg ville forsøkt var å kjøre scandisk, som du finner under "Tilbehør" i startmenyen. I tillegg foreslår jeg å kjøre en Windows-reparasjon - sett inn Windows-CDen, så skal du få valget automatisk. Gå også inn på Windows Update og last ned det som virker relevant der av oppdateringer for din maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjakktrekk

Det hjelper ikke å slette filer og programmer hvis du har lite RAM.

Det kan være mye rart som er galt - feil på maskinvare, drivere, programmer.. Det første jeg ville forsøkt var å kjøre scandisk, som du finner under "Tilbehør" i startmenyen. I tillegg foreslår jeg å kjøre en Windows-reparasjon - sett inn Windows-CDen, så skal du få valget automatisk. Gå også inn på Windows Update og last ned det som virker relevant der av oppdateringer for din maskin.

Windows update - er det sånne kritiske oppdateringer som kommer opp innimellom når jeg bruker IE? Jeg bruker som regel Opera, men må jeg oppdatere windows i IE?

Hvor oppdaterer jeg det ?

Når jeg bruker Opera mest, trenger jeg å oppdatere slike ting som har med IE å gjøre?

Jeg har tweak-xp, så det er bare noen få dager siden jeg kjørte en scandisk. Og defragmentering. Vet jeg kan gjøre det via startmenyen, men det er enklere med tweak-xp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows update - er det sånne kritiske oppdateringer som kommer opp innimellom når jeg bruker IE? Jeg bruker som regel Opera, men må jeg oppdatere windows i IE?

Hvor oppdaterer jeg det ?

Når jeg bruker Opera mest, trenger jeg å oppdatere slike ting som har med IE å gjøre?

Jeg har tweak-xp, så det er bare noen få dager siden jeg kjørte en scandisk. Og defragmentering. Vet jeg kan gjøre det via startmenyen, men det er enklere med tweak-xp.

Du er nødt å bruke IE for å oppdatere via Windows Update. Hvis du ikke bruker IE er det selvsagt ikke så viktig å oppdatere den, men legg merke til at oppdateringer for IE ofte også gjelder OE og Outlook, dersom du bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...