Gå til innhold

Normalt å spille så mye dataspill?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjalu på datamaskinen

Kjæresten min har dataspill som lidenskapelig hobby. Etter at vi fikk bredbånd, har hun sittet og spilt skytespill på nettet i opptil 14 timer i strekk flere ganger i uka. (14 timer er 'rekorden', men det er sjelden hun spiller i mindre enn 4 timer av gangen, og hun spiller gjerne til langt på natt selv om hun skal på jobb dagen etter.)

Når hun sitter og spiller, blir hun veldig sur og aggressiv dersom noen forstyrrer henne, og det virker ikke som hun egentlig noensinne har lyst til å slutte å spille; hun gir seg som oftest ikke før hun ikke klarer å spille mer pga. sult eller vonde skuldre.

Hun synes selv ikke det er noe problem å sitte 10 timer foran datamaskinen uten å spise/drikke, og skjønner ikke at jeg synes hun overdriver spillinga og at jeg blir såra av at det virker som hun tidvis bryr seg mer om dataspillene enn om meg.

Har hun rett i at jeg er en masete kontrollfreak når jeg ønsker å begrense spillinga hennes, eller har jeg rett til å synes at det er i drøyeste laget å bruke så mye tid på å plaffe ned virtuelle personer?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...