Gå til innhold

influensa eller allergi,vanskelig å skille?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

For fire dager siden begynte jeg å bli tett i nesen.

I løpet av noen få timer utviklet dette seg til sterke influensasymtomer.

Vond hals rennende nese og øyner,slapphet,og trøtthet.

Dette var såppas ille at jeg måtte være hjemme fra jobben.

Nå fire dager etter er jeg like forkjølet,og har de samme symtomene.

Jeg vet jeg er allergisk.Jeg kjøpte allergimedisiner som jeg nå har tatt uten effekt.

Det jeg nå lurer på er om dette er influensa,eller allergi.

Er det så vanskelig å skille?

Jeg klarer i alle fall ikke å eksistere normalt med disse type plager.Er helt utmattet og greier ikke ta meg av vanlige gjøremål.

Jeg håper selvsagt at det er en forkjølelse,og at den går over etter kort tid.

Er det allergi vil jeg da bli gående slik i lang tid?

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

KKjære deg

Det kan av og til være vanskelig å skille mellom en virusinfeksjon i de øvre luftveier og allergi - begge gir såre sviende øyne, nesetetthet/renning, slapphet og generell uvelfølelse. En ekte influensa er grei nok for da følger det feber og muskel/leddsmerter med - så det er det nok ikke.

Et besøk hos legen med vanlige blodprøvetester burde kunne hjelpe deg med å finne ut hva dette er..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...