Gå til innhold

hvor er fargene?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Heisann.

Har formatert pc'en min. Men så, nå er plutselig fargeinstillingene bare 16 farger, i stedet for 256 (om det kan stemme?) og det høyeste antall farger jeg kan velge er 16. Dette fører til at ingenting vises som det skal.

Hva som kan gjøre at det er slik?

hvordan kan jeg ordne det?

har prøvd gå på egenskaper for skjerm, men bare alternativene 2 og 16 farger som vises.

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok installere driverne til skjermkortet ditt. Du finner de nyeste driverne på hjemmesiden til produsenten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du må nok installere driverne til skjermkortet ditt. Du finner de nyeste driverne på hjemmesiden til produsenten. :)

Takk takk :)

Må spørre om en ting til jeg. Har ikke helt peiling ser du ;-)

Det er på hjemmesida til pc'produsenten det da? dvs også skjermprodustenten?

Og.. hva heter dette her på engelsk? "server for colour ..." et eller annet?

*ganske dårlig peiling*

Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Må spørre om en ting til jeg. Har ikke helt peiling ser du ;-)

Det er på hjemmesida til pc'produsenten det da? dvs også skjermprodustenten?

Og.. hva heter dette her på engelsk? "server for colour ..." et eller annet?

*ganske dårlig peiling*

Takk for svar :o)

Det kommer litt an på. Dersom du har et separat skjermkort i maskinen din må du se på hjemmesidene til produsentene av det kortet. Dersom skjermkortet er integrert på hovedkortet må du lete på hjemmesiden til hovedkortprodusenten. Disse opplysningene skal du (i teorien ;) ha i papirene som fulgte med datamaskinen.

Det er driverne til skjermkortet du er ute etter, ikke til skjermen. På de fleste steder finner du driverne under "downloads" eller "support" eller lignende.

Dersom maskinen er en "ferdigpakke" er det enkleste gjerne å ringe produsenten av selve maskinen. De vet hvilke deler maskinen er bygget av, og kan gi deg riktige opplysninger basert på serienummeret på PCen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det kommer litt an på. Dersom du har et separat skjermkort i maskinen din må du se på hjemmesidene til produsentene av det kortet. Dersom skjermkortet er integrert på hovedkortet må du lete på hjemmesiden til hovedkortprodusenten. Disse opplysningene skal du (i teorien ;) ha i papirene som fulgte med datamaskinen.

Det er driverne til skjermkortet du er ute etter, ikke til skjermen. På de fleste steder finner du driverne under "downloads" eller "support" eller lignende.

Dersom maskinen er en "ferdigpakke" er det enkleste gjerne å ringe produsenten av selve maskinen. De vet hvilke deler maskinen er bygget av, og kan gi deg riktige opplysninger basert på serienummeret på PCen.

Tusen takk for råd og at du tok deg tid :o)

*kjempetakknemlig*

Skal kontakte produsenten i morgen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...