Gå til innhold

Arv (lang)?


Gjest hytti heita

Anbefalte innlegg

Gjest hytti heita

Må nok plage der med litt hytte igjen. For de som husker det så arvet jeg og min bror en hytte. Min far og min bror har alltid vært litt stormannsgale og kjøpte seg en båt til hytta. Båten er eid et eller annet firma som de har (tror den nå er eid av min bror samboers firma). Opplagsutgifter, som nå beløper seg til ca 10000 i året (10% av båtens verdi i tillegg kommer reparasjoner) hintet min far om at vi skulle begynne å betale, og jeg sa da at jeg synes det var hull i hodet å betale så mye for en båt og ta vi burde skaffe oss noe billigere. Sa samtidig at jeg ikke var villig til å betale for båten. (koster en formue å kjøre også med 205 hk V6 besinmotor). Det var de ikke villige til ,og saken er nå at de definerer båten som en del av hytta. Jeg har ikke vært på hytta på flere år og har heller ikke brukt båten. Brodern vil nå ha penger for opplag de siste årene samt at jeg skal betale enten jeg er der eller ikke. Jeg har sagt at han kan få min del av båten. Jeg får uansett ikke brukt den minimalt med 2 barn på 4 og 1,5 samt en ny på vei, og har nok annet å bruke penger på (barnehager studielån etc. som alle småbarnfamilier). Dette nekter de å høre på og synes jeg er smålig. Selvfølgelig har han involvert min far til å "megle" men han er enig med min bror. Som min far sa "det er ditt problem at du har barnehageutgifter, dere kunne kjløpt dere et billigere hus slik at din kone kunne være hjemmeværende". grrrrr!!! Han greide seg med det når vi var små Jeg synes det er helt sinnsykt å betale så mye på en båt som jeg aldri bruker. Men jeg kommer ikke unna uten å ødelegge det lille av familiefred som finnes. Betaler jeg blir min kone forbanna fordi hun mener min familie er håpløse som påfører oss disse utgiftene (og det mener jeg og). Betaler jeg ikke er det full krig med min familie.

Hva f### gjør jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare si i fra at du ikke vil være med på denne båten da. Du bruker den ikke og du vil ikke ha den. Mener du har retten på din side om du ber om å få lagt ut båten for salg, for så å la din bror gå inn i det høyeste budet. Uansett hva du velger vil det bli ufred. Velger du båten blir din kone sint og velger du ikke båten blir din bror og din far sinna.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Jeg er kone, og mannen min hadde fått det mye verre i livet med å ha gått i mot mine ønsker/prinsipper enn mor/far/brors...det er vår lille familie på to som teller mest, så de andre. Gi beskjed om at du vil selge båten hvis det er slik at det er utgifter på den, eller så kan du betale hvis du bruker den. Hvis den er eid av samboerens firma, får de stå for utgiftene. Eller så kan du jo be han betale ut din del:) fordi du ikke ønsker å være medeier i en så dyr båt. Og hvor dere bor, har de ingentingmed de andre å gjøre...da kan vel de kjøpe en båt de greier å betale for selv også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hytti heita

For å si det sånn: Jeg er kone, og mannen min hadde fått det mye verre i livet med å ha gått i mot mine ønsker/prinsipper enn mor/far/brors...det er vår lille familie på to som teller mest, så de andre. Gi beskjed om at du vil selge båten hvis det er slik at det er utgifter på den, eller så kan du betale hvis du bruker den. Hvis den er eid av samboerens firma, får de stå for utgiftene. Eller så kan du jo be han betale ut din del:) fordi du ikke ønsker å være medeier i en så dyr båt. Og hvor dere bor, har de ingentingmed de andre å gjøre...da kan vel de kjøpe en båt de greier å betale for selv også....

Jeg har sagt ifra, for flere år siden. Har også foreslått å selge den men de nekter. Sa da ifra meg all rett til båten og sa at brodern kan få min halvdel, og jeg vil ikke bruke den. Så nå mener de det er en "inngangsbillett" for å bruke hytta, og det er broderns utgidter på båten. Problemet er at de kaller dette vedlikehold på hytta, og påstår at jeg kun er en "freeride" som bare vil ha verdistigning av hytta uten å bidra til felleskapet. Jeg har alltid sagt at jeg skal bidra med vedlikehold på hytta men får aldri tilsendt noe regninger. Etter å ha tenkt på det i natt tror jeg faktisk jeg tilbakefører min halvdel av hytta til brodern. Har uansett mstet lysten på å bruke den i fremtiden og da slipper jeg å fremstå som grisk. Så går ihvertfall jeg rakrygget ut. Andre alternativer blir faktisk en seier jeg ikke har råd til å vinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt ifra, for flere år siden. Har også foreslått å selge den men de nekter. Sa da ifra meg all rett til båten og sa at brodern kan få min halvdel, og jeg vil ikke bruke den. Så nå mener de det er en "inngangsbillett" for å bruke hytta, og det er broderns utgidter på båten. Problemet er at de kaller dette vedlikehold på hytta, og påstår at jeg kun er en "freeride" som bare vil ha verdistigning av hytta uten å bidra til felleskapet. Jeg har alltid sagt at jeg skal bidra med vedlikehold på hytta men får aldri tilsendt noe regninger. Etter å ha tenkt på det i natt tror jeg faktisk jeg tilbakefører min halvdel av hytta til brodern. Har uansett mstet lysten på å bruke den i fremtiden og da slipper jeg å fremstå som grisk. Så går ihvertfall jeg rakrygget ut. Andre alternativer blir faktisk en seier jeg ikke har råd til å vinne

Jeg synes din familie er urimelige.

Båt og hytte ville nok høre sammen om hytta lå på ei øy. Gjør ikke hytta det, så får de båtglade betale og landkrabbene slippe.

Kanskje du heller skulle skaffe deg en egen hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...