Gå til innhold

bærbar pc og mobiltelefon ?


nihegi

Anbefalte innlegg

Kan jeg på en noenlunde grei måte koble den bærbare pc en min til internett med mobiltelefon. Hva slags utstyr trenger jeg for å få dette til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo forsøke med den infra-røde IrDA linken, hvis din mobiltelefon og bærbare har en slik.

Men du har jo ikke fortalt hvilken bærbar eller mobiltelefon du har..... ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en mobiltelefon som støtter slik tilkobling, og kabel til å koble den til den bærbare. Dette er rimelig greit å få til. Spør hos din favoritt-teleforhandler om hvilke mobiler som anbefales og hvilket ekstrautstyr du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke med den infra-røde IrDA linken, hvis din mobiltelefon og bærbare har en slik.

Men du har jo ikke fortalt hvilken bærbar eller mobiltelefon du har..... ;-)

Med vennlig hilsen

Det enkleste er å sette inn tvillingkort til din mobiltelefon i den bærbare:-)) Det fungerer utrolig bra, er mye mere stabilt enn mobil , Infra, løsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å sette inn tvillingkort til din mobiltelefon i den bærbare:-)) Det fungerer utrolig bra, er mye mere stabilt enn mobil , Infra, løsningen

Hei,

Tenker du på Nokia HSCSD PC-card (PCMCIA) løsningen? Den er nok flott, men den koster da ca 3500 sist jeg sjekket!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke med den infra-røde IrDA linken, hvis din mobiltelefon og bærbare har en slik.

Men du har jo ikke fortalt hvilken bærbar eller mobiltelefon du har..... ;-)

Med vennlig hilsen

Fydda, det var dyrt! da må jeg iallefall vente litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fydda, det var dyrt! da må jeg iallefall vente litt

Hei,

De fleste bærbare og mobiltelefoner HAR innebygget IrDA (se etter et lite firkantet mørke-rødt plastikkglass på dem), og det er GRATIS! :-)

Sannsynligvis behøver du ikke kjøpe noe som helst. For mer stabilitet kan du bruke en billig kabel til noen få hundre kroner, slik citoyen foreslår.

PC-Card løsningen fra Nokia er for proff brukere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke med den infra-røde IrDA linken, hvis din mobiltelefon og bærbare har en slik.

Men du har jo ikke fortalt hvilken bærbar eller mobiltelefon du har..... ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har en Dell Inspiron 8200 med windows XP

Mobiltelefonen er en Nokia 3210. Den tror jeg må skiftes ut, men hva skal jeg da velge ? I tillegg trenger jeg vel et kort av noe slag men hva ?

Hmmm *teller penger* er redd dette blir for dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fydda, det var dyrt! da må jeg iallefall vente litt

Tusen takk for svar, skal dra å sjekke hva som er mulig. kanskje jeg kan låne jobbemobilen til sambo.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørn

Jeg har en Dell Inspiron 8200 med windows XP

Mobiltelefonen er en Nokia 3210. Den tror jeg må skiftes ut, men hva skal jeg da velge ? I tillegg trenger jeg vel et kort av noe slag men hva ?

Hmmm *teller penger* er redd dette blir for dyrt...

hei,

du må nok skifte ut mobilen ja, og velg en som passer deg og ditt bruk. skal du henge rundt på nettet eller bruke den til annen dataoverføring, velg med mulighet for HighSpeed Data (HSCD). hvis du ikke ønsker å bruke ir-overføring trenger du også en kabel, men den trenger ikke være spesielt dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...