Gå til innhold

Blodig urettferdig


Solsikke

Anbefalte innlegg

sier eldstemann etter å ha sett på tv2s værmelding i morrest. 20 grader og sol i Oslo, 5 grader og regn/sol i Bodø. Mamma vi pakker sakene våre umiddelbart og flytter til Oslo sier han. Pappa du får deg jobb på Gardemoen også finner vi oss hus i Oslo. Planene er klare.

Hmmm tanken er god den? eller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

*ler* Hva når de endelig får godt vær oppi Finnmark? Husker eldstemann ville dit en gang i tiden!

Dessuten, når han så Gislefoss på tv, ble han redd, -Der er den mannen som lager uvær! :-)

Kom til å tenke på at det er forresten en gjenganger hvert år, dette med å klage over at søringan har bedre vær. Til tider har jeg vært en smule flau på vegne av oss nordlænningan, faen ka vi sutra over været!

Men, æ ska jo ikkje klag!

*pakka ned bikini*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Hva når de endelig får godt vær oppi Finnmark? Husker eldstemann ville dit en gang i tiden!

Dessuten, når han så Gislefoss på tv, ble han redd, -Der er den mannen som lager uvær! :-)

Kom til å tenke på at det er forresten en gjenganger hvert år, dette med å klage over at søringan har bedre vær. Til tider har jeg vært en smule flau på vegne av oss nordlænningan, faen ka vi sutra over været!

Men, æ ska jo ikkje klag!

*pakka ned bikini*

Ja du som pakker bikinien har vel ingenting å klage over:o)

Men vet du hva Lillelurven jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor vi skal være så sta. Klamre oss fast her nord hvor været nesten bestandig er dårlig og regnet pøser ned. En normal sommer her nord er 5 grader og regn.

Det er like greit at vi nordlenninger innser det sommern blir ikke bedre i år enn i fjor.

Værflyktninger burde vi bli:o)

Men det er ingenting som kan slå en varm sommernatt her nord da. Kan vel trøste oss med det*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du som pakker bikinien har vel ingenting å klage over:o)

Men vet du hva Lillelurven jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor vi skal være så sta. Klamre oss fast her nord hvor været nesten bestandig er dårlig og regnet pøser ned. En normal sommer her nord er 5 grader og regn.

Det er like greit at vi nordlenninger innser det sommern blir ikke bedre i år enn i fjor.

Værflyktninger burde vi bli:o)

Men det er ingenting som kan slå en varm sommernatt her nord da. Kan vel trøste oss med det*s*

Tja, det er ikke bare å spøke med sånt...

En fremtidsforsker på Skavlans program først og sist, mente at det om 30 år kom til å bli en meget stor fraflytting fra nord-norge pga av mer uvær fra havet, forårsaket av klimaendringene.

Synes det er trist jeg som egentlig kunne tenkt meg å flytte hjem til nord-norge igjen.

Jaja, men forskere har jo tatt feil før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Det har da vært somre der søringne har flyktet nordover også! :o) Det er ikke mange år siden jeg leste om en familien som var så møkkaleie av været nordafor at de flyttet fra Alta og ned på Østlandet. Den sommeren ble omtrent tidenes verste på Østlandet og tidenes varmeste og beste i Alta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er ikke bare å spøke med sånt...

En fremtidsforsker på Skavlans program først og sist, mente at det om 30 år kom til å bli en meget stor fraflytting fra nord-norge pga av mer uvær fra havet, forårsaket av klimaendringene.

Synes det er trist jeg som egentlig kunne tenkt meg å flytte hjem til nord-norge igjen.

Jaja, men forskere har jo tatt feil før...

Jeg tror nok at vi blir værflyktninger etterhver vi i alle fall. Orker ikke dette lenger, gå igjenom en hel vinter hvor vi gleder oss til sommern. Og når den endelig kommer er den like ille som vintern.

Bodø har stabilt 5 grader og regn, uansett om det er vinter eller sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Hvordan du flere ganger i døgnet greier å finne en fillesak som du må skrive om på DOL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg sola mi:-))

Selvsagt bør dere flytte nedover:-)) Se på værkartet ,så ser dere på østlandet, se rundt Mjøsa, vi ligger godt beskyttet bak fjellene mot vestlandet og været fra vest er vi beskyttet mot. Så her hos oss er det mye sol og fint vær:-)))

Flytter dere i nærheten av der jeg bor har dere bare en halvtimes kjøretur med bil til Gardemoen og husprisene er bare halvparten av hva de er i Oslo.

Trenger du flere overbevisninger???....hæ??...hæ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Det har da vært somre der søringne har flyktet nordover også! :o) Det er ikke mange år siden jeg leste om en familien som var så møkkaleie av været nordafor at de flyttet fra Alta og ned på Østlandet. Den sommeren ble omtrent tidenes verste på Østlandet og tidenes varmeste og beste i Alta...

Tro om det var da jeg tulla med dere dolere som skulle på doltreff? P.g.a store nedbørsmengder blir doltreffet i Oslo flyttet til Bodø eller noe slikt*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du flere ganger i døgnet greier å finne en fillesak som du må skrive om på DOL :-)

Flott at du beundrer meg:o) Men jeg er ikke akkurat den mest aktive her inne:o) Så det er mange andre du burde beundre mer en meg*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du flere ganger i døgnet greier å finne en fillesak som du må skrive om på DOL :-)

Var den til meg?

Hvorfor ikke bruke nick når noe skal kritiseres/kommenteres?

De som ikke gjør det burde heller lære seg til å holde kjeft enn å være så feig at de ikke tør å skrive under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Var den til meg?

Hvorfor ikke bruke nick når noe skal kritiseres/kommenteres?

De som ikke gjør det burde heller lære seg til å holde kjeft enn å være så feig at de ikke tør å skrive under.

Den var til Solsikke.

Det vil du se dersom du kjenner tråders gang på DOL.

Beklager at jeg overså deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du flere ganger i døgnet greier å finne en fillesak som du må skrive om på DOL :-)

Og jeg beundrer sånne "ikke undertegnet" som greier å komme med ekle, sårende kommentarer på et sånt grunnlag!

Alle som vil kan komme med hvor mange tanker, følelser, glede, opplysninger, meninger, impulsive ytringer, sinne, sorg, småprat eller hva som helst, hvor mange ganger som helst! Uten å bli hakka på sånn! Utrolig dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var til Solsikke.

Det vil du se dersom du kjenner tråders gang på DOL.

Beklager at jeg overså deg :-)

At du overså meg er ikke viktig i det hele tatt, men det skjønte du jo, tross kommentaren din.

Les heller det jeg skrev i mitt forrige innlegg, som var hovedbudskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurveliten

Jeg tror nok at vi blir værflyktninger etterhver vi i alle fall. Orker ikke dette lenger, gå igjenom en hel vinter hvor vi gleder oss til sommern. Og når den endelig kommer er den like ille som vintern.

Bodø har stabilt 5 grader og regn, uansett om det er vinter eller sommer.

For ikke å glemme at det stort sett blåser stiv kuling her... *grem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dere godt, jeg, men landsdelen har vel andre sider som oppveier for det dårlige været? (Jeg har aldri vært nord for Trondheim, men ut fra bilder er det da utrolig mye fin natur nordpå, i alle fall!)

Hva vind og nedbør angår, er det ikke noe bedre her hvor jeg bor (ytterst i Nordfjord, så langt vest som du kommer på fastlandet i Norge), hvis det kan være en trøst. Temperaturen er imidlertid bedre enn lenger nord, i alle fall om vinteren. Det er jo bra for meg som hater snø. Dessuten er nok våren og høsten varmere, men om sommeren tror jeg ofte det ikke er så store forskjellen på Bodø og her hvor jeg bor.

Akkurat i dag er været kjempefint hos oss, ca. 12 - 13 grader og sol, og det holder i massevis for meg. Jeg er i grunnen ikke så veldig glad i varme. Ikke blåser det så altfor ille heller, så fortsetter dette blir det fjelltur i morgen.

Jeg sender deg en _varm_ tanke, i alle fall, så får vi håpe det blir skikkelig vårvær hos deg også snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Tenk på den vakre naturen dere flytter fra. Og de lange lyse sommerkveldene og nettene.

Mannen min sutrer over at vi bor her i Trøndelag og vil flytte sørover. Men det blir det ikke noe av. Andre ting teller mer enn bra somre. Som det å ha besteforeldre og andre slektninger i nærheten.

Når midnattsolen kommer fram, så sett deg ut og nyt god mat og drikke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Hvordan du flere ganger i døgnet greier å finne en fillesak som du må skrive om på DOL :-)

Æsj, det der var bare dumt !

Det er da lov til å skrive om det man vil ! Det som ikke er lov er å komme med slike teite kommentarer. Håper du bare har en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg forstår ikke hvordan dere orker å bo der oppe... Godt og varmt her! :) Men mange sier det er triveligere på mindre steder, så da blir det vel en avveining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo i gokk for resten av livet er bare tull. For lite sol, for lite lys (om vinteren) og for lite varme. Folka er kule og jentene kåte, men det holder ikke.

Men Oslo - så inn i helvete dyrt a gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...