Gjest dimi Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Går det an? Det er snakk om en velholdt 12 år gammel DBS "offroad" - vil det lønne seg? Hvilke deler må skiftes/pris? Eller skal jeg bare selge den og kjøpe meg en ny sykkel? Hva kan jeg få for den (nypris 4500,-)? 0 Siter
oslogutt Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Rent teknisk er det sikkert mulig, men det er tvilsomt at det vil lønne seg. Du må bytte - kranken (det er den delen som pedalene er montert på) - kranklageret (lageret i nederst i ramma) - de 3 tannhjulene på kranken foran må kjøpes nye. - kjedet bør byttes da det har blitt slitt og blitt tilpasset det gamle tannhjulet foran. - Det betyr at du også bør bytte de 5 tannhjulene bak ! - Du kjøpe inn ny skifter (til å ha på styret) til forgiret - Du må kjøpe inn nytt krankgir (til å skifte mellom tannhjulene foran) Alt i alt deler for for i hvertfall 1500 -2000 kr avhengig av kvalitet. Og så kommer arbeidet i tillegg. Kanskje 1000 kr der også. Med mindre du er spesielt glad i din gamle sykkel kan det ikke sies at dette er lønnsomt. Du får helt ny sykkel med greit utstyr for den summen. 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 oslogutt skrev (På 8.5.2002 den 10.42): Rent teknisk er det sikkert mulig, men det er tvilsomt at det vil lønne seg. Du må bytte - kranken (det er den delen som pedalene er montert på) - kranklageret (lageret i nederst i ramma) - de 3 tannhjulene på kranken foran må kjøpes nye. - kjedet bør byttes da det har blitt slitt og blitt tilpasset det gamle tannhjulet foran. - Det betyr at du også bør bytte de 5 tannhjulene bak ! - Du kjøpe inn ny skifter (til å ha på styret) til forgiret - Du må kjøpe inn nytt krankgir (til å skifte mellom tannhjulene foran) Alt i alt deler for for i hvertfall 1500 -2000 kr avhengig av kvalitet. Og så kommer arbeidet i tillegg. Kanskje 1000 kr der også. Med mindre du er spesielt glad i din gamle sykkel kan det ikke sies at dette er lønnsomt. Du får helt ny sykkel med greit utstyr for den summen. Gulp...! Tror jeg skrinlegger oppgraderings- prosjektet.... takker for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.