Gå til innhold

Dødsannonnse, aftenposten


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

For en fire-fem dager siden fikk jeg vite at mor til en god venninne av meg har forlatt oss.

Jeg har de siste dagene tenkt på å sende blomster, men det kan jo være at de ikke ønsker blomster...og dette står vel gjerne i dødsannonnsen.

Hvordan skal jeg finne ut av dette, da? ikke kjenner jeg noen som har aftenposten, ei heller har jeg kjøpt den selv.

Er det frekt å ringe avisen og spør om hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Istedet for å kommunisere via Aftenpostens nekrologer, burde du vel ta en telefon til din venninne og spørre henne....??

Trolig har hun behov for å snakke med noen som kan lytte til henne. Det er ikke lett hvis venninnene hennes plutselig "forsvinner" fordi de tror at hun ikke vil snakke med dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Istedet for å kommunisere via Aftenpostens nekrologer, burde du vel ta en telefon til din venninne og spørre henne....??

Trolig har hun behov for å snakke med noen som kan lytte til henne. Det er ikke lett hvis venninnene hennes plutselig "forsvinner" fordi de tror at hun ikke vil snakke med dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte en avis og spurte når en begravelse skulle være, og de var veldig imøtekommende og svarte med en gang. Nå var dette i en mindre avis da, men du kan jo forsøke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei,

Istedet for å kommunisere via Aftenpostens nekrologer, burde du vel ta en telefon til din venninne og spørre henne....??

Trolig har hun behov for å snakke med noen som kan lytte til henne. Det er ikke lett hvis venninnene hennes plutselig "forsvinner" fordi de tror at hun ikke vil snakke med dem.

Med vennlig hilsen

Akkurat det har jeg da faktisk tenkt på selv, da... Har snakket masse med min venninne, men å ringe og spør om de ønsker seg blomster eller ikke, det gjør jeg faktisk ikke. Litt må jeg da klare å finne ut av på egenhånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Sør under her, hvorfor ringer du ikke og snakker med venninnen din istedet ? Hun vil helt sikkert sette pris på det !

Det er litt rart at alle skyr familiemedlemmene som pesten når noen har gått bort. Vi er litt redde for å virke påtrengende her i Norge, tror jeg. Men de fleste setter faktisk pris på henvendelser og kondolanser i den første tiden i sorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å sende en bukett skader ingen, enten det står i avisen eller ikke. Da min mor døde skrev i i dødsannonsen "Like kjært som blomster er en gave til Kreftforeningen". Blomster - enten det var til oss hjemme, eller i begravelsen var likevel godt å få. Det er godt å vite at noen tenker på en, enten de ringer, stikker innom, eller sender blomster. Jeg ville derfor ikke være i tvil; jeg hadde sendt blomster til de som jeg har et godt og nært forhold til, uavhengig av hva annonsen sier.

Følg magefølelsen din; den forteller deg nok mer enn noe annet hva DU føler er riktig, ut i fra slik du kjenner din venninne.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det har jeg da faktisk tenkt på selv, da... Har snakket masse med min venninne, men å ringe og spør om de ønsker seg blomster eller ikke, det gjør jeg faktisk ikke. Litt må jeg da klare å finne ut av på egenhånd....

Det er faktisk ikke alle som ønsker blomster til hjemmet, så det er liksom ikke bare å sende en........men jeg har som regel at jeg sender blomster hvis det er før dødsannonsen er kommet i avisen. Hvis jeg venter til etterpå følger jeg ønskene fra de pårørende.

Det er en uskreven regel at man "gjør hva man vil" før annonsen kommer. Man er liksom unnskyldt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Det er lurt å vente litt med å sende blmoster.. hun har sikkert huset fullt allerede.

Vent litt til de visner..

Vi hadde ikke plass til flere blomster da bestefar gikk bort.. men det var kjempekoselig å få blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...