Gjest håper på svar Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei, Jeg håper noen kan hjelpe. Jeg ønsker at dere deler erfaring om bruk av medikamenter mot hårtap. Hadde vært veldig fint om de av dere som har erfaring med dette forteller litt. Tusen, tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52499-alle-med-h%C3%A5rtap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det finnes ikke noen medikamenter med 100% virkning. De som virker litt virker også svært individuellt, noen får hår tilbake, andre merker ikke noe. Vitaminer kan hjelpe litt, men det kommer an på årsaken til hårtapet. Er du mann og nærmer deg 30 er årsaken testosteronet i kroppen din og genene dine. Lite å gjøre med. Det mest virksomme er transplantasjon, dyrt, vondt og skjeldent pent! Er du jente kan årsakene være andre ting, det kan du høre med legen din om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52499-alle-med-h%C3%A5rtap/#findComment-209890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håper på svar Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det finnes ikke noen medikamenter med 100% virkning. De som virker litt virker også svært individuellt, noen får hår tilbake, andre merker ikke noe. Vitaminer kan hjelpe litt, men det kommer an på årsaken til hårtapet. Er du mann og nærmer deg 30 er årsaken testosteronet i kroppen din og genene dine. Lite å gjøre med. Det mest virksomme er transplantasjon, dyrt, vondt og skjeldent pent! Er du jente kan årsakene være andre ting, det kan du høre med legen din om. Takk så mye for svar : ) Du snakker om testosteron i kroppen hos menn,- Hva har det å gjøre med hårtap, vet du det?? Endrer nivået/mengden i kroppen seg eller hva skjer egentlig? Takk igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52499-alle-med-h%C3%A5rtap/#findComment-210701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Takk så mye for svar : ) Du snakker om testosteron i kroppen hos menn,- Hva har det å gjøre med hårtap, vet du det?? Endrer nivået/mengden i kroppen seg eller hva skjer egentlig? Takk igjen! Hva som skjer rent teknisk er jeg ikke helt sikker på. Men det kan du sikkert søke opp her på nettet vil jeg tro. Jeg kan ikke huske om nivået økte eller sank ;0) Men det er en kjennsgjerning at mange menn med alderen (ikke gamle sånn sett, men fra ung mann til voksen mann) får mindre og mindre hårvekst på hodet og mer ellers på kroppen. Mange menn plages av det, jeg tror de sliter med de samme bildene av idealmennesket som jentene gjør. Media presenterer den perfekte mannen som en muskelbunt, passe brun, hårløs kropp og manke på hodet. De færreste jeg kjenner i alle fall passer inn i den beskrivelsen! Jeg som kvinne bryr meg heller ikke om mannen har hår på hodet eller ei, eller om han har hår på kroppen. Det er hvem han er som person, som mann, som tiltrekker. Hvis han da stresser med å få håret tilbake på en eller annen måte, enten ved transplantasjon eller andre ting, føler jeg at signalet han sender er :Jeg er ikke god nok, jeg er usikker på meg selv. Da er det grunnen til at jeg ikke blir tiltrukket av ham, ikke det at han ikke har hår! Det er nå sånn jeg føler det i alle fall. :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52499-alle-med-h%C3%A5rtap/#findComment-211224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håper på svar Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hva som skjer rent teknisk er jeg ikke helt sikker på. Men det kan du sikkert søke opp her på nettet vil jeg tro. Jeg kan ikke huske om nivået økte eller sank ;0) Men det er en kjennsgjerning at mange menn med alderen (ikke gamle sånn sett, men fra ung mann til voksen mann) får mindre og mindre hårvekst på hodet og mer ellers på kroppen. Mange menn plages av det, jeg tror de sliter med de samme bildene av idealmennesket som jentene gjør. Media presenterer den perfekte mannen som en muskelbunt, passe brun, hårløs kropp og manke på hodet. De færreste jeg kjenner i alle fall passer inn i den beskrivelsen! Jeg som kvinne bryr meg heller ikke om mannen har hår på hodet eller ei, eller om han har hår på kroppen. Det er hvem han er som person, som mann, som tiltrekker. Hvis han da stresser med å få håret tilbake på en eller annen måte, enten ved transplantasjon eller andre ting, føler jeg at signalet han sender er :Jeg er ikke god nok, jeg er usikker på meg selv. Da er det grunnen til at jeg ikke blir tiltrukket av ham, ikke det at han ikke har hår! Det er nå sånn jeg føler det i alle fall. :0) *Du er veldig snill : ) Tusen takk* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52499-alle-med-h%C3%A5rtap/#findComment-211263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hunter24 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei. Jeg har brukt proscar i over 2 år. jeg bare deler opp pillene i 4 deler med en pille-kutter. får vel i meg litt over 1 mg med finestaride hver dag. Det har funket på meg. Jeg har fått mer hår og litt tykkere hår også. Det skal nevnes at jeg også har tatt jernpiller,vitaminer, ølgjær, b-vitaminer, sluttet å røyke, begynt å trene, osv. Det jeg tror er at alt jeg har gjort har stimulert hårveksten. Men allikevel tror jeg proscaren og jernpillene må ta mest av æren. Jeg hadde fra før lavt jernlager i blodet. Så jeg anbefaler å gå til legen for å sjekke blodlageret. Bi-virkningene på proscaren merker jeg ikke, men jeg merket dem de første gangene jeg tok det. Følte da litt ubehag i pungen....(vanskeligt å forklare) men det gikk seg til. Jeg leste nå nettopp ett sted at en kar hadde tatt en spiseskje proteiner og 2 spiseskjeer kreatin, blandet det i vann å smurt oppå hodet hver dag, og slik fått tilbake håret! lurte på om noen andre har prøvd dette? kanskje det funker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52499-alle-med-h%C3%A5rtap/#findComment-1609748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.