Gå til innhold

Litt dumt spørsmål om YSL -concealer


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Nå håper jeg det er noen sminke-damer der ute som kan hjelpe meg.

Jeg fikk en YSL concealer i gave i går. En sånn Radiant Touch-greie.

Jeg skjønner døyten av hvordan og hvor den skal brukes.

Presser jeg ut litt og stryker den under øynene, så blir jeg jo nesten hvit der? Må jeg bruke pudder over eller hva gjør dere med at dere ser så hvite ut under øynene?

Hvor kan den ellers brukes?

Trenger tips, og jeg regner faktisk ikke med å få svar på dette :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest radiant

Concealer brukes sammen med annen sminke. Det vil bli skiller hvis du ikke kombinerer den med en makeupkrem, makeuppudder etc.

Så concealer bruker jeg bare når jeg sminker meg til fest osv, til daglig tar jeg litt rouge og mascara, ferdig.

Den finnes kanskje i ulike nyanser, lys, medium, mørk?

Radiant Touch brukes vel også som highlighter, for å gjøre lysne opp under øyebryn, i tinning, kinneben osv også? Eller tar jeg feil? jeg var mer inne i dette tidligere..

Jeg søkte litt på nettet, og fant "Gives skin radiance instantly. Apply on contour of eyes, cheek or whole face you want. "

Det var mange sider med info om dette produktet:

http://www.google.com/search?q=YSL+radiant+touch&num=100&hl=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Concealer brukes sammen med annen sminke. Det vil bli skiller hvis du ikke kombinerer den med en makeupkrem, makeuppudder etc.

Så concealer bruker jeg bare når jeg sminker meg til fest osv, til daglig tar jeg litt rouge og mascara, ferdig.

Den finnes kanskje i ulike nyanser, lys, medium, mørk?

Radiant Touch brukes vel også som highlighter, for å gjøre lysne opp under øyebryn, i tinning, kinneben osv også? Eller tar jeg feil? jeg var mer inne i dette tidligere..

Jeg søkte litt på nettet, og fant "Gives skin radiance instantly. Apply on contour of eyes, cheek or whole face you want. "

Det var mange sider med info om dette produktet:

http://www.google.com/search?q=YSL+radiant+touch&num=100&hl=en

Takker for svar! :-)

Skal se på den linken du har gitt meg.

Foreløpig bruker jeg denne kun under øynene for mørke ringer, også tar jeg solpudder i hele ansiktet. Men jeg skulle gjerne visst hva mer den kan brukes til.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nullemor

Takker for svar! :-)

Skal se på den linken du har gitt meg.

Foreløpig bruker jeg denne kun under øynene for mørke ringer, også tar jeg solpudder i hele ansiktet. Men jeg skulle gjerne visst hva mer den kan brukes til.

:-)

Er dette noe dere bruker for å dempe mørke ringer over og under øynene..? Kan lite om dette her jeg, men er plaget med veldig mørke områder under øynene og er på leit etter noe å dempe disse "posene" med..Har hittil brukt max factor facefinnity, den aller lyseste typen for å dempe fargen, men er ikke så altfor fornøyd med resultatet...Hva bør jeg kjøpe og hva slags merke? (pris)? Hva er en YSL-concealer og hvor får jeg tak i det?

Masse spørsmål, håper du/dere har tid et øyeblikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne

Er dette noe dere bruker for å dempe mørke ringer over og under øynene..? Kan lite om dette her jeg, men er plaget med veldig mørke områder under øynene og er på leit etter noe å dempe disse "posene" med..Har hittil brukt max factor facefinnity, den aller lyseste typen for å dempe fargen, men er ikke så altfor fornøyd med resultatet...Hva bør jeg kjøpe og hva slags merke? (pris)? Hva er en YSL-concealer og hvor får jeg tak i det?

Masse spørsmål, håper du/dere har tid et øyeblikk;)

Max Factors Facefinity er en makeup-krem og makeup-kremer er ikke egnet til bruk under øynene. De er ofte av en litt for "tykk" konsistens og legger seg gjerne i linjene under øynene. Det er ikke så fint...

En concealer(dekkende stift/krem) får du i forskjellige merker. Denne brukes for å dempe mørke ringer under øyene, skjule røde prikker og stryke over f.eks blodårer som er synlige.

Jeg poengterer at det finnes mange merker i disse, men det er Svært mye dårlig.

YSL er et merke (yves saint laurant) som selges hos bl.a Esthetiques parfymerier.

Og den concealeren det nevnes her sies å være den beste på markedet. Den brukes av en haug av skuespillere og modeller, og roses opp i skyene.

Jeg har selv brukt den, og den er fin, fordi den legger seg ikke i linjer. Det er nemlig silikon i den, som gjør at overflaten holder seg glatt.

Den finnes i to nyanser, oss norske skal ha den lyseste.

Den dekker mørke ringer, skjuler blodårer, prikker, skygge rundt nesen, og er fin som underlag for øyenskygge.

Pris : ca 325 kroner.

Hvis du ikke liker denne, har Lancome en som er veldig bra også. den finnes i 3 nyanser, men jeg husker ikke hva den heter.

Gå for de dyre merkene hvis du skal ha noe som fungerer skikkelig.

Lurer du på mer, så spør. Jeg jobber i parfymeri skjønner du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne

Max Factors Facefinity er en makeup-krem og makeup-kremer er ikke egnet til bruk under øynene. De er ofte av en litt for "tykk" konsistens og legger seg gjerne i linjene under øynene. Det er ikke så fint...

En concealer(dekkende stift/krem) får du i forskjellige merker. Denne brukes for å dempe mørke ringer under øyene, skjule røde prikker og stryke over f.eks blodårer som er synlige.

Jeg poengterer at det finnes mange merker i disse, men det er Svært mye dårlig.

YSL er et merke (yves saint laurant) som selges hos bl.a Esthetiques parfymerier.

Og den concealeren det nevnes her sies å være den beste på markedet. Den brukes av en haug av skuespillere og modeller, og roses opp i skyene.

Jeg har selv brukt den, og den er fin, fordi den legger seg ikke i linjer. Det er nemlig silikon i den, som gjør at overflaten holder seg glatt.

Den finnes i to nyanser, oss norske skal ha den lyseste.

Den dekker mørke ringer, skjuler blodårer, prikker, skygge rundt nesen, og er fin som underlag for øyenskygge.

Pris : ca 325 kroner.

Hvis du ikke liker denne, har Lancome en som er veldig bra også. den finnes i 3 nyanser, men jeg husker ikke hva den heter.

Gå for de dyre merkene hvis du skal ha noe som fungerer skikkelig.

Lurer du på mer, så spør. Jeg jobber i parfymeri skjønner du ;-)

Til Nullemor:

Så plutselig at du også sier du er plaget av poser under øyene. Har du en god øyekrem som bekjemper slike poser?

Anbefaler Hydra Detox yeux til Biotherm. Veldig bra, og har en kjølende effekt.

Sånn, med en god øyekrem, en bra concealer, så er du på god vei til å bekjempe både poser og ringer ;-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nullemor

Til Nullemor:

Så plutselig at du også sier du er plaget av poser under øyene. Har du en god øyekrem som bekjemper slike poser?

Anbefaler Hydra Detox yeux til Biotherm. Veldig bra, og har en kjølende effekt.

Sånn, med en god øyekrem, en bra concealer, så er du på god vei til å bekjempe både poser og ringer ;-)

Lykke til.

Tusen takk for svar! Får vel spare opp litt kroner og prøve noe av det beste du anbefaler da..:)Hvor mye koster lancome sin, vet du det? (like dyr som YSL??) Jeg liker liksom å prøve meg fram litt først jeg da, før jeg kjøper slike dyre greier og er redd jeg ikke blir fornøyd og får brukt for det..

De "posene" jeg nevnte, er ikke poser i direkte forstand, men ser ut som poser siden jeg har så mørke områder under øynene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne

Tusen takk for svar! Får vel spare opp litt kroner og prøve noe av det beste du anbefaler da..:)Hvor mye koster lancome sin, vet du det? (like dyr som YSL??) Jeg liker liksom å prøve meg fram litt først jeg da, før jeg kjøper slike dyre greier og er redd jeg ikke blir fornøyd og får brukt for det..

De "posene" jeg nevnte, er ikke poser i direkte forstand, men ser ut som poser siden jeg har så mørke områder under øynene...

Den til Lancome koster nok noe mindre.YSL er liksom "det beste" innen concealere ;-)

Tipper ca 220-250 for den til Lancome. Men den dekker bedre på kviser og slikt enn det YSL gjør. YSL er derimot perfekt under øynene, og bedre enn Lancomes. Så her får du ta et valg :-)

Slike Poser under øyene du prater om kommer ofte av mørke ringer, ja. Da du skrev det først, tenkte jeg litt sånn "hovenhet", jeg - og da er øyekremer bra.

Anyway, lykke til. Håper du blir fornøyd.

Du kan jo stikke i et parfymeri og be dem legge litt YSL på det ene øyet ditt, og kanskje Lancome på det andre også velger du utifra det du syns er best. Be uansett om en test slik at du VET du blir fornøyd :-)

Det er såpass dyrt at det bør de kunne gi deg. det hadde jeg gjort! ;-)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...