Gå til innhold

Hemmafru.....


MsSophie

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden hjemmme, forhåpentligvis så varer det ikke så mye lenger, for dette er jeg dårlig på. Når foreskreven hvile er utført, barn er sendt på skolen, oppvasken er tatt, froksten er spist, avisen er lest fra A-Å, så er klokka bare så vidt passert 10 og jeg har et hav av tid til ikke å gjøre en dritt. Når dagens høydepunkt er middagsoppvaska, så skjønner til og med jeg at det er noe jeg ikke har skjønt....hva gjør dere egentlig der hjemme hele dagen?

Tips mottas med stor takk....!

P.S

Det kan kanskje være greit å legge til at dette IKKE er ment som kritikk til Dols hjemmeværende kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten barn?

Det er vel ikke så mange friske nordmenn som er hjemmeværende hvis de ikke har barn hjemme?

Har man barn man skal leke med, gå tur med, ta med på lekeplasser / åpene barnehager, lage mat til osv, så går jo dagen fort.

Har vært hjemme selv, uten barn, mens jeg ventet på en operasjon, det var skrekkelig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange friske nordmenn som er hjemmeværende hvis de ikke har barn hjemme?

Har man barn man skal leke med, gå tur med, ta med på lekeplasser / åpene barnehager, lage mat til osv, så går jo dagen fort.

Har vært hjemme selv, uten barn, mens jeg ventet på en operasjon, det var skrekkelig kjedelig.

Jeg er for tiden sykemeldt for første gang i mitt liv - og ja, dette er kjedelig....!

Jeg mener bestemt at det er folk her inne som er hjemmeværende med barn i barnehage og på skole.....og regne med at de, som meg - sitter her på Dol :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Jeg er for tiden sykemeldt for første gang i mitt liv - og ja, dette er kjedelig....!

Jeg mener bestemt at det er folk her inne som er hjemmeværende med barn i barnehage og på skole.....og regne med at de, som meg - sitter her på Dol :-)

*flirer over felles sjebne*

Her er mine tips /egenerfaring:

Tur i svømmebassenget etter frokost.

Lunsj med venninner......laaang lunsj

shopping

eeeh....hva så....?

jeg vasker ikke opp engang...men jeg har åpnet en blomsterutstilling.....

Men vi har jo DOL, dah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*flirer over felles sjebne*

Her er mine tips /egenerfaring:

Tur i svømmebassenget etter frokost.

Lunsj med venninner......laaang lunsj

shopping

eeeh....hva så....?

jeg vasker ikke opp engang...men jeg har åpnet en blomsterutstilling.....

Men vi har jo DOL, dah....

....hehehe - takk for tips!

Det blir litt morsomt dette, for vet du hva....alle, ja faktisk ALLE bassengene i kommunen er steng pga diverse påkrevd vedlikehold. Og alle venninne mine jobber, med unntak av en, hun sitter å leser til eksamen!

Men nå vet jeg det, får jeg starta den helvetes gressklipperen så skal jeg ut å slå plen, samt at jeg slår ihjel nok en halvtime....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du vil jo ikke.....:-)

.....humrer godt her nå. Nei, vet du hva.....noens hobby gidder jeg altså ikke å være ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

....hehehe - takk for tips!

Det blir litt morsomt dette, for vet du hva....alle, ja faktisk ALLE bassengene i kommunen er steng pga diverse påkrevd vedlikehold. Og alle venninne mine jobber, med unntak av en, hun sitter å leser til eksamen!

Men nå vet jeg det, får jeg starta den helvetes gressklipperen så skal jeg ut å slå plen, samt at jeg slår ihjel nok en halvtime....:-)

Grav ut basseng i hagen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, skulle jeg tatt meg en tur på biblioteket og lånt et lass med bøker. Så hadde jeg begravet meg i bøkenes vidunderlige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....humrer godt her nå. Nei, vet du hva.....noens hobby gidder jeg altså ikke å være ;-)

Det har jeg full forståelse for, trøsten bør da være at du under de nåværende omstendigheter hadde vært en fulldags beskjeftigelse - og vel så det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grav ut basseng i hagen! :-)

....jepp, men nok et problem dukker opp....når internett regninga etter all dolingen er betalt, så har jeg neppe råd!

Men du er kreativ Liza - det skal du ihvertfall ha :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, skulle jeg tatt meg en tur på biblioteket og lånt et lass med bøker. Så hadde jeg begravet meg i bøkenes vidunderlige verden.

Been there, done that.....jeg har vært sykemeldt i over en månede nå.....jeg har ikke sitti her hele tiden....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Jeg kunne så absolutt tenke meg å bli hjemmeværende. Har i mitt voksne liv aldri opplevd et øyeblikks kjedsomhet, - heller ikke før jeg begynte å dole, he he - det er alltid et eller annet jeg pusler med. Riktignok ikke alltid med sånne fornuftige husmorting, men lesing, leke med pc-en, maling, tidligere også div håndarbeid, foto, fisking, ++++. Ja, og så bruker jeg endel tid på å fundere over litt sære saker og ting. En oppdagelse jeg har gjort i forhold til meg selv, er at jeg alltid befinner meg i en eller annen læringsprosess, tror faktisk at jeg er litt avhengig av akkurat det der.

Det å lese står i en særstilling, et emne leder til et annet og/eller en utdypning av det første. Et eksempel er da jeg leste Lenin:

Lenin>nyere historie i Russland>religionshistorie>afrikanske stammereligioner>slavehandelen>santeria>Haiti osv osv.

Og der har jeg havna laaangt åff tåpikk. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that.....jeg har vært sykemeldt i over en månede nå.....jeg har ikke sitti her hele tiden....:-)

Da ser jeg ikke annen råd enn at du får begynne å slå nupereller !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne så absolutt tenke meg å bli hjemmeværende. Har i mitt voksne liv aldri opplevd et øyeblikks kjedsomhet, - heller ikke før jeg begynte å dole, he he - det er alltid et eller annet jeg pusler med. Riktignok ikke alltid med sånne fornuftige husmorting, men lesing, leke med pc-en, maling, tidligere også div håndarbeid, foto, fisking, ++++. Ja, og så bruker jeg endel tid på å fundere over litt sære saker og ting. En oppdagelse jeg har gjort i forhold til meg selv, er at jeg alltid befinner meg i en eller annen læringsprosess, tror faktisk at jeg er litt avhengig av akkurat det der.

Det å lese står i en særstilling, et emne leder til et annet og/eller en utdypning av det første. Et eksempel er da jeg leste Lenin:

Lenin>nyere historie i Russland>religionshistorie>afrikanske stammereligioner>slavehandelen>santeria>Haiti osv osv.

Og der har jeg havna laaangt åff tåpikk. ;-)

Det blir for dypt for meg retvizan....du vet, jeg er en av de mere grunne personene som foretrekker å vake i vannskorpa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg ikke annen råd enn at du får begynne å slå nupereller !

Se der, endelig et konstruktivt forslag...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du være hjemme ? Hvorfor stikker du ikke ut? Tar et kurs, gå på utstillinger, begynne å gå på rollerblades i frognerparken :) .... få deg en hobby da menneske!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det blir for dypt for meg retvizan....du vet, jeg er en av de mere grunne personene som foretrekker å vake i vannskorpa :-)

*HYYYYL*

Jammen jeg ER veldig grunn! Også.

Dessuten er jeg vanvittig harry; rullings, slippers, grilldress og i det hele tatt full pakke.

*forsøker desperat å gjenvinne imaget sitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...