Gå til innhold

Hvor lenge skal vi fortsette å flagge på 8. mai?


Gjest anita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest uffe

Selvfølgelig må vi flagge 8. mai! Lenge!

det er trist å se tomme flaggstenger på en dag som dene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest etter 50 år

Jeg synes det hadde vært naturlig å slutte ved 50-års jubileeet for frigjøringen, men det var det visst ikke.. Vi har jo 17-mai som er en dag vi feirer landets uavhengighet /egne grunnlov, og det burde kanskje være en dag som markerte alt dette?

Kongen sa noe om dette i en tale under 50-årsmarkeringene, at nå var det på tide å se fremover osv, men det be ikke tatt til følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å flagge 8 mai ,er en fin skikk synes jeg. Takk for at du minte meg på det ,har nettopp "heist" balkongflagget til topps :-) JEG kommer til å flagge leeeeeeeeeenge for 8 mai vaffal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flagger ikke på 8. mai, nettopp fordi det er så lenge siden krigen og jeg selv ikke har noe spesielt forhold til denne dagen. At de som selv opplevde krigen og frigjøringen føler for å heise flagget kan jeg jo forstå, så det får være opp til dem. Det er i grunnen det samme med de kristne flaggdagene, også, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje så lenge vi fortsatt er i stand til å se hvor heldige vi er? Bare sånn at vi blir minnet på at det å bo i et fritt land ikke er noe vi må ta for gitt. For å vise respekt for de som ofret liv og helse for at Norge skulle forbli et fritt land?

Får lyst å sitere noe Arnulf Øverland sa i 1939: "Da Hitler kom på arenaen for noen år siden vakte han alminnelig latter. Vi ler ikke så godt i dag. La oss begripe at nazismen ikke er latterlig. -Den er livsfarlig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sine

Leeenge håper jeg!

Jeg er superpatriot og elsker Norge, så jeg flagger med glede i dag, og på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...