Gå til innhold

Virus_ håper på hjelp!


flowy

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper at noen av dere kan hjelpe meg med et for meg ganske så komplisert problem.

Jeg tror det hele åpnet med at jeg fikk noen tomme mail fra noen slektninger på min hotmail adresse. Disse mailene hadde titlene: Questionaire, A win XP patch og a IE 6.0 patch. Jeg åpnet disse mailene, men fant ingenting der. Etterhvert begynte internett å gå veldig tregt. Da jeg skulle sjekke outlook mailen strømmet det på med 60 mailer i minuttet med feilmeldinger om at mailen jeg hadde sendt til f.eks [email protected]. no inneholdt virus. Jeg har fått hundrevis av slike mailer "fra" alle på NTNU som jeg ikke har sendt mail til.

Venninnen min har også fått mail fra meg fra en hotmail adresse som ikke eksisterer lenger. Jeg får også meldinger på outlook som sier at mail som jeg har sendt fra epostportalen på internett ikke har kommet frem. Hvordan går dette an?

Jeg har installert Norton Antivirus 2002. Men når jeg skal kjøre dette får jeg opp en feilmelding som sier: Finner ikke den nødvendige DLL filen NAVCOMUI.DLL.

Jeg får logget meg på maskinen, men jeg kommer liksom ikke inn. Den står bare og jobber. Noen ganger går det imidlertid greit. I dag har jeg også fått hotmailer som heter: W32. klez removal tools og Worm klez E. immunity. Dette har jeg fått fra slektninger. Jeg vet med sikkerhet at den ene avsenderadressen ikke eksisterer lenger. Har jeg fått KLEZ viruset? Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg!

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du har fått Klez-viruset.

Et av kjennetegnene kan bl.a. være at antivirusprogrammer slutter å virke.

Hvis du går til denne siden: http://securityresponse.symantec.com/

og ser under "removal tools", vil du finne et lite program som fjerner dette viruset.

NB! Les instruksjonene nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...