Gå til innhold

Key Account ?


Gjest sevenup

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jepp! Man kan være en Key Account Manager. DVS. at man har ansvaret for bedriftens "nøkkelkunder". Hva som defineres som nøkkelkunder kan være forskjellig fra bedrift til bedrift. I alle fall skal de som steller med Key Account drive med ustrakt kundepleie overfor de viktigste/største/vanskeligste/mest inntekstsbringende/opinionsledende kundene bedriften har. Morsomt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Key account betyr Nøkkelkunde oversatt direkte til norsk. Jobbtittelen er Key Account Manager = Nøkkelkundeansvarlig.

Nøkkelkunder er de kunder en bedrift har utpekt til å være de viktigste kundene og som fortjener en egen kontaktperson.

Den som får en slik jobb vil normalt fronte alle viktigste kontakter til den kunden, han vil ha eget budsjett for salgsaktiviter og mål og tiltak.

En Key Acccount Manager har normalt flere slike kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Key account manager" er en jobbtittel, men nøyaktig hva jobben består i er jeg ikke sikker på. Det har noe med finans å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en pen tittulering på en selgerjobb. Same shit, new wrapping..

Det er aldeles feil bruk i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Key account manager" er en jobbtittel, men nøyaktig hva jobben består i er jeg ikke sikker på. Det har noe med finans å gjøre.

Ikke finans nei.. :) Jeg gjettet på det siden man vanligvis hører om Key Account Manager-stillinger i banker. Men det er vel logisk at banker er blant de bedriftene som har størst behov for å ta godt vare på de viktigste kundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

jepp! Man kan være en Key Account Manager. DVS. at man har ansvaret for bedriftens "nøkkelkunder". Hva som defineres som nøkkelkunder kan være forskjellig fra bedrift til bedrift. I alle fall skal de som steller med Key Account drive med ustrakt kundepleie overfor de viktigste/største/vanskeligste/mest inntekstsbringende/opinionsledende kundene bedriften har. Morsomt :-)

Takk for svar alle sammen !

Er det da slik at en Key Account Manager egentlig ikke driver med oppsøkende salg, men mer kundebehandling ?

Har inntrykk av at dette er en tittel som brukes mest i "store" firma, er dette riktig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen !

Er det da slik at en Key Account Manager egentlig ikke driver med oppsøkende salg, men mer kundebehandling ?

Har inntrykk av at dette er en tittel som brukes mest i "store" firma, er dette riktig ?

De kan også drive med direkte salg. F.eks om man skal levere glassvinduer til et helt byggeprosjekt - og man da tar seg av alt rundt bestilling etc. for kunden, Man er kundens forlengede arm inn i bedriften. og følger opp internt og ut mot kunden med informasjon etc. :-)

Gjett hvilken avdeling jeg tilhører da? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan også drive med direkte salg. F.eks om man skal levere glassvinduer til et helt byggeprosjekt - og man da tar seg av alt rundt bestilling etc. for kunden, Man er kundens forlengede arm inn i bedriften. og følger opp internt og ut mot kunden med informasjon etc. :-)

Gjett hvilken avdeling jeg tilhører da? *s*

Du er selger i salgsavdelingen... ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Nope! :-) Jeg er noe myyyye finere! *s*

*spent* dere har vel et fint navn på avdelingen også da ?

Konkurrerer med en fyr om en jobb. Han har jobbet med Key Account, jeg som selger (eller salgskonsulent *s*). De mente svakheten hans (i forhold til jobben) var nettopp dette fordi arbeidet består av oppsøkende salg.

Derfor måtte jeg bare finne ut hva han egentlig kan ha drevet med :-)

tusen takk for hjelpsomme svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*spent* dere har vel et fint navn på avdelingen også da ?

Konkurrerer med en fyr om en jobb. Han har jobbet med Key Account, jeg som selger (eller salgskonsulent *s*). De mente svakheten hans (i forhold til jobben) var nettopp dette fordi arbeidet består av oppsøkende salg.

Derfor måtte jeg bare finne ut hva han egentlig kan ha drevet med :-)

tusen takk for hjelpsomme svar !

Lykke til da! :-)

Min jobb er i Key Account-avdelingen, men jeg gjør helt andre ting! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tullenicket

Lykke til da! :-)

Min jobb er i Key Account-avdelingen, men jeg gjør helt andre ting! :-)

Jeg trenger også nøkkel til en konto, helst en feit en! :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je kjem med litt flisespikkeri. Key=nøkkel Account=KONTO (ikke kunde). Man har f.eks. ansvaret for oppfølgingen og utviklingen av bedriftens nøkkelkontoer. En konto=er som regel en kunde. Altså; detta var flisespikkeri

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...