Gå til innhold

Deling av utgifter til briller/linser og tannregulering etc.


Poetica

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min eks er i stadig diskusjon om hva som dekkes av bidraget og ikke. Denne gangen gjelder det kontaktlinser, og min eks mener at bidraget dekker dette. (Tannreguleringsutgiftene vil han ikke en gang diskutere for øyeblikket)

Jeg mener at bidraget er beregnet til de daglige utgifter, men linser etc kommer utenom dette.

Kan du vise meg en paragraf evt regelverk som omtaler dette konkret?

Vi har et barn med en kronisk lidelse som stadig er hos legen for kontroller etc, jeg betaler alle utgifter i forbindelse med dette, og den daglige medisineringen. Har ikke krevd ham for noe i den forbindelse, enda utgiftene er relativt store siden hun bruker medisiner daglig, og er ofte hos legen.

Men det får være grenser på å være raus fra min side, syns jeg. Så jeg krever altså at han deler utgiftene til både linser og regulering.

Er det galt av meg, eller har jeg rett til å forlange en 50 % deling av slike utgifter?

Barnet det omhandler akkurat her, er 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der var det ingen side, fikk meldingen:

Vi fant ikke siden....

Siden du leter etter ble ikke funnet. Den kan ha blitt fjernet, fått nytt navn eller være midlertidig utilgjengelig. Dersom du skrev adressen til siden i adressefeltet i din nettleser, bør du også se til at den ikke er feilstavet.

Vet du om andre steder dette står beskrevet, hvis ikke kan du fortelle meg hvordan dette skal fungere, hva regelverket sier om slikt?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Der var det ingen side, fikk meldingen:

Vi fant ikke siden....

Siden du leter etter ble ikke funnet. Den kan ha blitt fjernet, fått nytt navn eller være midlertidig utilgjengelig. Dersom du skrev adressen til siden i adressefeltet i din nettleser, bør du også se til at den ikke er feilstavet.

Vet du om andre steder dette står beskrevet, hvis ikke kan du fortelle meg hvordan dette skal fungere, hva regelverket sier om slikt?

På forhånd takk!

Hvis du ser nærmere på den linken, så er det lagt inn litt mer på slutten av den - fjerner du det vil du se siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser nærmere på den linken, så er det lagt inn litt mer på slutten av den - fjerner du det vil du se siden.

Jupp, jeg så at det lå en paragraph der ja. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...