Gå til innhold

Hjelp! Jeg bulket naboens bil!


Gjest Et kvinnfolk bak rattet

Anbefalte innlegg

Gjest Et kvinnfolk bak rattet

Det skjedde da jeg skulle rygge ut av en parkeringsplass. En stor bulk og ei lang skrape! Nå er det bare å venta seg en fæl regning i posten. Hvor mye må jeg regne med å betale for en slik stor skade? 10 000-20 000? Dekkes noe av forsikringen min? Jeg har virkelig ikke peiling på dette og hadde satt stor pris på om noen kunne fortelle meg alt som skjer i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må skrive skademelding og levere denne til ditt forsirkingsselskap.

Har du ikke har kasko, så vil du ikke få dekket skaden på din egen bil, men på naboens. Du må ut med egenandelen du har på forsikringen din, kontakt selskapet ditt så får du opplyst det, hvis du ikke har forsikringspapirer hvor dette står.

Dette ordner seg skal du se:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørn

hei,

dette kommer jo veldig an på hvor lang ripa er, hva den dekker over og hva slags lakk det er på naboens bil.

er det en _lang_ ripe i siden på bilen kan du i verste fall regne med å måtte dekke lakkering av f.eks. begge dører + bakskjerm og dette kan bli _dyrt_. men det er "worst case".

i et slikt tilfelle har du også mulighet til å ta dette på forsikringen slik at du slipper unna med egenandelen. hvis jeg ikke husker feil vil du få brev/regning fra ditt forsikringsselskap hvor du selv kan velge å dekke skaden selv eller la den gå på forsikringen, med påfølgende bonustap osv.

anbefaler deg å ta kontakt med ditt forsikringsselskap for videre hjelp. du ar tross alt betalt for eventuell hjelp via premien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...