Gå til innhold

Likfunnet i Ål


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg stusser litt over likfunnet i Ål.

Det var jo slik at de fant et lite kvinnelik mellom to graver på kirkegården i Ål for noen uker siden. Liket var ca 165 cm, og hadde på seg tights og en sokk!

Og ei likskjorte, fant de siden ut.

Mange spekulasjoner om det dreide seg om noe kriminelt, men det viser seg nå at det er en kvinne som døde i 1963, 70 år gammel. Hun har ligget i plastpose, fordi det var populært ¨på den tiden, og dermed holdt seg såpass godt at det kunne se ut til at hun var litt 'ferskere'. (unnskyld uttrykket)

Men - jeg klør meg litt i huet:

- hvorfor hadde hun ikke kiste?

- hvorfor lå hun mellom to graver?

- hvor var graven hennes, evt gravstenen?

- hadde hun blitt 'slettet'?

- hvorfor hadde hun tights på seg, og en sokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det tights da? Jeg trodde det gjaldt sånne vanlige tynne longs.

Uansett, kanskje tælahiv og ting har kasta kroppen rundt i løpet av tredve år, og kista kan jo ha råtna, den var vel av tre.

Dessuten slo de vel fast at de som graver ned folk hadde gjort en tabbe av et eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martha

Var det tights da? Jeg trodde det gjaldt sånne vanlige tynne longs.

Uansett, kanskje tælahiv og ting har kasta kroppen rundt i løpet av tredve år, og kista kan jo ha råtna, den var vel av tre.

Dessuten slo de vel fast at de som graver ned folk hadde gjort en tabbe av et eller annet slag.

Dette er noe media har funnet på, sier en av de høyere menn i kirken der. Hun ble ikke funnet _med_ klær på, det lå kun noe liknende stoffrester ved siden av henne.

Kom over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe media har funnet på, sier en av de høyere menn i kirken der. Hun ble ikke funnet _med_ klær på, det lå kun noe liknende stoffrester ved siden av henne.

Kom over det!

Jaja. Får se om jeg får sove i natt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svikt i rutinene ang. graving. Kjerringa hadde selvfølgelig ikke tights, men gammeldags strømpebukse. (det er kaldt nede i der, vet du)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det tights da? Jeg trodde det gjaldt sånne vanlige tynne longs.

Uansett, kanskje tælahiv og ting har kasta kroppen rundt i løpet av tredve år, og kista kan jo ha råtna, den var vel av tre.

Dessuten slo de vel fast at de som graver ned folk hadde gjort en tabbe av et eller annet slag.

Jeg burde kanskje ikke skrive dette her.

Men jeg må innrømme at jeg hadde en heftig teori om at det var den savnede 16-åringen fra -86 , med en far som bodde i Ål, som lå der. Det var nemlig kirketjeneren som hadde forgrepet seg på henne og gravet henne ned mellom to graver, tatt ei likskjorte på henne, og latt tightsene være på, (pop med tights i -86), og mista sokken i farta.

For hvem stusser vel over en kirketjener som driver og graver i kirkegården sin?

Vel.

Jeg kunne aldri blitt noen god etterforsker, er altfor intrigesøkende. Som regel har jo alt sin naturlige årsak, helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...