Gå til innhold

Ansiktsvann/rensemelk...når?


Gjest vasketrynet

Anbefalte innlegg

Gjest vasketrynet

Hei!

Teit spørsmål men, hvis man bruker rensemelk til å rense ansiktet med og så ansiktsvann etterpå, skal man ikke da vaske ansiktet med vann i det hele tatt da? Eller kan man vaske ansiktet med rensegel+vann, og så rensemelk+ansiktsvann? Jeg føler ikke jeg blir "ren" med bare rensemelk. Noen som kan forklare det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker rensekrem som jeg masserer lett inn, så tar jeg en tynn serviett og fjerner mesteparten av rensekremen Til slutt bruker jeg rensevann og tar av resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vasketrynet

Jeg bruker rensekrem som jeg masserer lett inn, så tar jeg en tynn serviett og fjerner mesteparten av rensekremen Til slutt bruker jeg rensevann og tar av resten.

Er det alt du vasker ansiktet om morgenen eller kvelden? Får du vekk øyegugg og sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjeldent rensemelk, liker bedre ulike gelevarianter - men de gangene jeg har brukt det har jeg da skylt det vekk med rikelig med lunkent vann. Rensevannet påføres med bomullspad for å lukke porene før man smører på en fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

De fleste skal nok brukes på følgende måte: Masser inn rensemelk- krem.-gele- skum(alt ettersom hva du bruker).

Etter at det er massert godt inn skyller du det bort med vann. Tørk deg lett i huden og ta litt ansiktvann på tilslutt. Ansiktvannet har som hensikt å lukke porene.

Så taes krem på dag- eller natt krem. *S*

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vasketrynet

Hei.

De fleste skal nok brukes på følgende måte: Masser inn rensemelk- krem.-gele- skum(alt ettersom hva du bruker).

Etter at det er massert godt inn skyller du det bort med vann. Tørk deg lett i huden og ta litt ansiktvann på tilslutt. Ansiktvannet har som hensikt å lukke porene.

Så taes krem på dag- eller natt krem. *S*

Hilsen

Ok, takk, jeg har fått inntrykk av at rensemelk bare skulle tørkes vekk jeg, og det liker jeg ikke særlig. Vann må til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vasketrynet

Hei.

De fleste skal nok brukes på følgende måte: Masser inn rensemelk- krem.-gele- skum(alt ettersom hva du bruker).

Etter at det er massert godt inn skyller du det bort med vann. Tørk deg lett i huden og ta litt ansiktvann på tilslutt. Ansiktvannet har som hensikt å lukke porene.

Så taes krem på dag- eller natt krem. *S*

Hilsen

Ok, takk, jeg har fått inntrykk av at rensemelk bare skulle tørkes vekk jeg, og det liker jeg ikke særlig. Vann må til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alt du vasker ansiktet om morgenen eller kvelden? Får du vekk øyegugg og sånn da?

Det jeg beskrev i det første innlegget var kveldsritualet. Om morgenen bruker jeg masse vann først for i det hele å få opp øynene. Etterpå bruker jeg bare litt ansiktvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...