Gå til innhold

Hårfjerning?


Gjest NESTEN hårløs

Anbefalte innlegg

Gjest NESTEN hårløs

Hei!

Jeg har aldri fjernet hår fra leggene mine før. Hårveksten er beskjeden, og hårene er lyse og myke.

Men noen ganger hadde det vært fint med helt glatte legger...

Jeg er redd for at dersom jeg barberer kommer det til å vokse ut en enorm skog, og det har jeg ikke lyst til.

Hvis jeg bruker hårfjerningskrem, vil da hårene som vokser ut være like myke som de jeg har fra før? Eller risikerer jeg at de som vokser ut blir stive, harde og stikkende?

Noen som vet om en evt annen metode for å fjerne legghåret, og unngå nevnte problem?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rusle

Du kan bruke voks. Brukte det før og da fikk leggene hårløse partier :o) Men nå er alt vokst ut igjen. Selv bruker jeg å barbere leggene. Hårene blir ikke tykkere og de vokser heller ikke ut tettere om du barberer. Det bare virker slik siden er kuttet rett over.

Hvis du bruker hårfjerningskrem, så vokser hårene ut slik de var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NESTEN hårløs

Du kan bruke voks. Brukte det før og da fikk leggene hårløse partier :o) Men nå er alt vokst ut igjen. Selv bruker jeg å barbere leggene. Hårene blir ikke tykkere og de vokser heller ikke ut tettere om du barberer. Det bare virker slik siden er kuttet rett over.

Hvis du bruker hårfjerningskrem, så vokser hårene ut slik de var før.

Voks er vondt! ;-)

Men hvis konklusjonen er at om jeg bruker krem, så blir det etterpå som det var, så tror jeg nok jeg skal gå for det!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Voks er vondt! ;-)

Men hvis konklusjonen er at om jeg bruker krem, så blir det etterpå som det var, så tror jeg nok jeg skal gå for det!

Takk!

Hvis du bruker voks regelmessig så blir det ikke så ille etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NESTEN hårløs

Hvis du bruker voks regelmessig så blir det ikke så ille etterhvert.

Men jeg orker jo ikke å stresse med det... Når jeg har så lite hårvekst som jeg har, så trenger jeg ikke å "glattbarberes" hele tiden!

Bare sånn "lite då och då".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest langt fra hårløs

Men jeg orker jo ikke å stresse med det... Når jeg har så lite hårvekst som jeg har, så trenger jeg ikke å "glattbarberes" hele tiden!

Bare sånn "lite då och då".

:)

Så heldig du er!! Lyse hår på brune legger er kjempefint spør du meg. Det ser mye mer naturlig ut enn glattbarberte legger!

Jeg ville ikke begynt med barbering var jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NESTEN hårløs

Så heldig du er!! Lyse hår på brune legger er kjempefint spør du meg. Det ser mye mer naturlig ut enn glattbarberte legger!

Jeg ville ikke begynt med barbering var jeg deg.

Jeg synes også at jeg er heldig! :-)

Og jeg har ikke lyst til å begynne med barbering. Det er derfor jeg lurer på om det finnes en annen metode som gjør at det etterpå blir som det var før...

Forslag? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du fjerner dem er jeg sikker på at det vil stimulere til mer hårvekst. Du bør iallefall toppen gjøre det svært sjeldent.

Vet at hudpleiere blant annet anbefaler peelingkrem istedenfor peel-off mask(som rives av huden) for å ikke stimulere hårveksten i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NESTEN hårløs

Om du fjerner dem er jeg sikker på at det vil stimulere til mer hårvekst. Du bør iallefall toppen gjøre det svært sjeldent.

Vet at hudpleiere blant annet anbefaler peelingkrem istedenfor peel-off mask(som rives av huden) for å ikke stimulere hårveksten i ansiktet.

Men hvis jeg bruker hårfjerningskrem, vil det også stimulere hårveksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest langt fra hårløs

Jeg synes også at jeg er heldig! :-)

Og jeg har ikke lyst til å begynne med barbering. Det er derfor jeg lurer på om det finnes en annen metode som gjør at det etterpå blir som det var før...

Forslag? ;-)

Jeg har ett forslag: Ikke barber leggene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NESTEN hårløs

Jeg har ett forslag: Ikke barber leggene;-)

Jeg lover! Jeg skal aldri barbere leggene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Jeg lover! Jeg skal aldri barbere leggene! :)

Siden du har lovt deg selv og ikke barbere leggene, så finnes det, som en annen her skrev, en slags skumplast sak som du lett fjerner hårene med.

Har en slik selv, men finner den ikke ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NESTEN hårløs

Siden du har lovt deg selv og ikke barbere leggene, så finnes det, som en annen her skrev, en slags skumplast sak som du lett fjerner hårene med.

Har en slik selv, men finner den ikke ;o)

Skumplastsak?

Oppklarende... ;)

Cluet er: blir hårene like myke og fine og nestenusynlige som de var før behandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville _ikke_ ha fjernet hårene om jeg var deg. Jeg var sånn som du før, men så begynte jeg å barbere meg, og nå må jeg gjøre det hele tiden. Angrer på at jeg startet i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Skumplastsak?

Oppklarende... ;)

Cluet er: blir hårene like myke og fine og nestenusynlige som de var før behandlingen?

Skumplast-saken som jeg har/hadde var ca 5mm med et slags håndtak så den kunne holdes fast. Gnidde svakt for at hårene skulle forsvinne. Og det gjorde de greit.

Husket ikke at jeg hadde den før noen her skrev om den ;-) Husker heller ikke hvor den er kjøpt. Sannsynligvis et parfymeri. Den var ikke dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NESTEN hårløs

Jeg ville _ikke_ ha fjernet hårene om jeg var deg. Jeg var sånn som du før, men så begynte jeg å barbere meg, og nå må jeg gjøre det hele tiden. Angrer på at jeg startet i det hele tatt

Det er nettopp det jeg vil unngå, det er derfor jeg lurer på om det finnes noen gode alternativer til barbering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...