Gå til innhold

Solveig Vennesland


Gjest er jeg egoistisk?

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg egoistisk?

Jeg er en kvinne på 29 , gift og med ett barn.

"Problemet " er at jeg og min mann er uenige om vi ønsker oss flere, jeg er fornøyd med ett barn og mannen min ønsker flere.

Jeg stortrives i morsrollen og prioriterer barnet mitt mer enn de fleste så det er ikke der "problemet "ligger. Jeg føler ikke at jeg har overskudd til flere .

Jeg synest det er forferdelig for et barn å skulle komme til denne verden når det er bare er den ene som ønsker det.

Jeg har snakket med min mann og fortalt at jeg ikke ønsker flere barn, men han kommer stadig med bemerkninger om dette.

Jeg har vurdert dette nøye, men tenker på om det er riktig å ikke gi barnet mitt søsken. Er det ikke bedre å gi barnet all den støtte og kjærlighet som jeg kan?

Jeg må kanskje nevne at det er jeg som har hatt ansvar for 95% av all omsorg .

Mange jeg snakker med blir så overgitt når de skjønner at jeg ikke ønsker flere barn. Liker du ikke barn sier de?

Jeg elsker mitt barn det er ikke det som er saken, men det er et enormt ansvar å følge opp et barn i dag.

Med tanke på at jeg ikke ønsker flere barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Det virker som om du har et reflektert forhold til det å sette barn til verden. Og det høres ut som du har gitt mannen din en ren beskjed om at du ikke har overskudd til flere barn.

Likvel ville jeg oppfordre deg til å ikke lukke saken for mannen din. Kan du i steden spørre han om andre forhold. Drømmer han om flere søsken og en stor barneflokk? Har han savnet søsken selv? Hva kan han bidra med hvis dere får flere barn? Hva tenker han om din mangel på overskudd for å få flere? Dere kan sikkert forlenge listen over spørsmål.

Forsøk å ikke la lettvinte kommentarer fra utenforstående (som: liker du ikke barn) trekke deg ned. Det er du og mannen din som har utspillet og er hovedaktørene i dette følsomme spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du har et reflektert forhold til det å sette barn til verden. Og det høres ut som du har gitt mannen din en ren beskjed om at du ikke har overskudd til flere barn.

Likvel ville jeg oppfordre deg til å ikke lukke saken for mannen din. Kan du i steden spørre han om andre forhold. Drømmer han om flere søsken og en stor barneflokk? Har han savnet søsken selv? Hva kan han bidra med hvis dere får flere barn? Hva tenker han om din mangel på overskudd for å få flere? Dere kan sikkert forlenge listen over spørsmål.

Forsøk å ikke la lettvinte kommentarer fra utenforstående (som: liker du ikke barn) trekke deg ned. Det er du og mannen din som har utspillet og er hovedaktørene i dette følsomme spørsmålet.

En må være 2 for å få barn - OGSÅ oppdra dem. Er dere ikke enige så tenk både 4 og 5 ganger. Det er i mine øyne helt klart at deres ene barn har det bedre alene enn med søsken om dere ikke er enige om nummer 2.

OG.. Gi blaffen i hva andre sier. Det er du, og din mann / samboer, som bestemmer over deres liv og hvor mange unger dere skal ha I SAMMEN.

Støtte fra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...