Gå til innhold

Valuta


Kamilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Om 1,5 uke skal jeg til USA. Jeg har tenkt å veksle litt penger på forhånd!

Er det noen av dere som har noen erfaring eller ekspertise når det gjelder kronekurs?

Har forstått at krona for tiden er sterk, kan det skje store endringer på dette frem til 16 mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Med mindre du skal utføre flere millioner og/eller noen terrorister smeller av en stor bombe, vil ikke dollar-kursen forandre seg nevneverdig iløpet av en uke.

De har internasjonale minibanker på Gardermoen (jeg antar de også har dollar), og dette er trolig den billigste måten å veksle på. Alternativt kan du bare ta ut dollar direkte på flyplassen i USA. (Forutsetter naturligvis at du har VISA/Mastercard).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kamilla/sør

Hei,

Med mindre du skal utføre flere millioner og/eller noen terrorister smeller av en stor bombe, vil ikke dollar-kursen forandre seg nevneverdig iløpet av en uke.

De har internasjonale minibanker på Gardermoen (jeg antar de også har dollar), og dette er trolig den billigste måten å veksle på. Alternativt kan du bare ta ut dollar direkte på flyplassen i USA. (Forutsetter naturligvis at du har VISA/Mastercard).

Med vennlig hilsen

Så da burde jeg altså ta ut i minibank, ikke veksle inn litt? Jeg skal nemelig mellomlande i chicago, så jeg tenkte jeg skulle ha litt cash.. Skal og mellomlande på heathrow.. Gjelder det samme der og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da burde jeg altså ta ut i minibank, ikke veksle inn litt? Jeg skal nemelig mellomlande i chicago, så jeg tenkte jeg skulle ha litt cash.. Skal og mellomlande på heathrow.. Gjelder det samme der og da?

Sorry.. Den med /sør kom helt feil.. Er litt trøtt..

*FLAU*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da burde jeg altså ta ut i minibank, ikke veksle inn litt? Jeg skal nemelig mellomlande i chicago, så jeg tenkte jeg skulle ha litt cash.. Skal og mellomlande på heathrow.. Gjelder det samme der og da?

Hei,

Ja, det billigste er å ta ut i minibanker på Gardermoen; jeg tror de har både pund og dollar.

Hvis ikke det går - så bruker du minibanker i utlandet. (Hvis du vil ha litt kontanter med deg, så kan du veksle i en bank på Gardermoen.)

De flesten norske banker tar et gebyr for bruk av minibank i utlandet på ca 20-30 kr, så ta ut ett stort beløp (ikke mange små). Spør i banken din hva det største kontant-beløpet du kan ta ut er.

Betal hotell, større varer osv direkte med kortet. (Da er gebyret mye mindre enn for kontanter.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det billigste er å ta ut i minibanker på Gardermoen; jeg tror de har både pund og dollar.

Hvis ikke det går - så bruker du minibanker i utlandet. (Hvis du vil ha litt kontanter med deg, så kan du veksle i en bank på Gardermoen.)

De flesten norske banker tar et gebyr for bruk av minibank i utlandet på ca 20-30 kr, så ta ut ett stort beløp (ikke mange små). Spør i banken din hva det største kontant-beløpet du kan ta ut er.

Betal hotell, større varer osv direkte med kortet. (Da er gebyret mye mindre enn for kontanter.)

Med vennlig hilsen

Skal være hos cheerleader, så hotell slipper jeg :o)

Men shopping det skal jeg på.. Ser ut som du har litt peil.. Vil det da lønne seg å ta ut en litt stor sum på minibanken, istede for å bruke visa i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal være hos cheerleader, så hotell slipper jeg :o)

Men shopping det skal jeg på.. Ser ut som du har litt peil.. Vil det da lønne seg å ta ut en litt stor sum på minibanken, istede for å bruke visa i butikken?

Hei Kamilla,

Det er nok ikke den stooore forskjellen. Bruk kort over ca 50 dollar; det viktige er ikke å bruke kortet på masse småbeløp, eller ta ut 10 og 10 dollar om gangen i minibanken.

God reise, og hils Cheer fra meg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kamilla,

Det er nok ikke den stooore forskjellen. Bruk kort over ca 50 dollar; det viktige er ikke å bruke kortet på masse småbeløp, eller ta ut 10 og 10 dollar om gangen i minibanken.

God reise, og hils Cheer fra meg!

Med vennlig hilsen

Ok.. Takk for god informasjon.

Skal hilse cheer fra deg jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skandiabanken tar du ut gratis i utlandet og det er selvfølgelig det beste!

;Men så har ikke jeg scandiabank da.. Og tror ikke jeg får det så fort som jeg trenger, hvertfall ikke kortet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...