Gå til innhold

Windows XP fryser :-(


Ruzzel

Anbefalte innlegg

Hallo, håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette, for nå har jeg prøvd alt jeg kan.

Jeg bruker engelsk XP Pro, og det går for det meste helt strøkent. Med noen unntak.

Hvis jeg f.eks åpner et bilde i Photoshop 7.0 og forsøker å redigere det, så fryser maskinen helt, funker ikke engang med ctrl+alt+del. Må bruke reset knappen.

Dette problemet kan også skje når jeg går inn på enkelte websider i Internet Explorer (f.eks Netcom Mother), men det skjer aldri med Opera. Hvis jeg spiller en Mp3 fra en annen pc i huset her på Winamp over nettverket kan maskinen også låse seg iblant. Andre ganger kan maskinen stå på i flere dager uten at det skjer noe (med unntak av hvis jeg gjør noe i Photoshop).

For opplysningens skyld bruker jeg også Adobe Image Ready 7 (det som følger med Photoshop), og det går helt bra.

Jeg har lastet ned alle de nyeste driverne til komponentene i pc-en. Jeg har også flashet biosen til både hovedkortet og skjermkortet (samt slått av caching av bios på begge). Hadde aldri disse problemene i Win 98. Ok dette ble et langt innlegg men..

Dette er forresten hva som befinner seg under "panseret"

Hovedkort: Abit SE6

CPU: Intel Celeron 700 (retail utgave, så bruker kjølevifta som fulgte med der, i følge målingene fra temperaturmåleren på hovedkortet så er det ikke noe problem med avkjøling).

RAM: PC100 160MB (64+64+32).

Skjermkort: Nvidia GeForce 2MX 32MB

Lydkort: Creative Live Player 1024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lastet ned eventuelle oppdateringer og bug-fikser fra Windows Update?

Ja... alle oppdateringer, drivere.. samt ny bios til skjerm og hovedkort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... never mind.. det løste seg.. jeg trikset og fikset litt og lærte meg litt mer =)

Jeg tok vekk 32 MB ram brikka, slik at jeg nå bare har 64+64 brikkene.. 32en var fra en annen produsent også.. så det ser ut til at de ikke arbeidet noe bra sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...