Gå til innhold

Treg pc, noen som kan hjelpe?


Gjest utålmodig!

Anbefalte innlegg

Gjest utålmodig!

Pc en er blitt så utrolig treg! Har sittet over en halvtime bare for å åpne bokkilden og søke litt der, og åpne DOL og lese et par innlegg. Det tar jo bortimot et halvt minutt å åpne et nytt innlegg her inne, for ikke å snakke om å sende et innlegg! OK, har ikke akkurat den nyeste og fjongeste modellen, men den var raskere før. Kan det være at den er fullastet av noe? Har ikke mye unødvendig på harddisken (bare et par barnespill). Bør jeg likevel ha en "opprydning"? Hvordan gjør jeg i såfall det? Maskinen begynner plutselig å jobbe noe sinnsykt (også midt i dette innlegget). Høres ikke helt god ut for meg......

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Har du sjekket for virus? Klez viruset kan av og til gjøre at maskinen blir plutselig mye tregere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det første du kan prøve på er å defragmentere harddisken(e). Hvis du aldri har gjort dette, vil det etterhvert kunne gå sinnsykt tregt.

Hvis det fortsatt går tregt, så er det beste å formatere og legge inn operativsystemet på nytt. (pass på at du har alle nødvendige driver cder, pluss at du har tatt backup før du gjør dette. Kan være greit å lage en oppstartsdiskett også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...