Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er helt forferdelig plaget av allergi i år og det er ingen piller som fungerer lenger. Jeg har prøvd både Zyrtec, Claristyn og Aerius og INGEN av pillene fungerer i det hele tatt! Har prøvd med opptil 3 piller daglig! Drypper øyene med Spersallerg og bruker Livostin i nesa - så sant det er mulig å få noe inn i nesa. Er helt igjenstøpt i nesa, rød og kløete i øyene og føler meg helt jævelig - klarer nesten ikke sove om natta pga nesa og bihulespreng. Nyser i ett sett og klør i munnen og over kroppen. Hva kan man gjøre når antihistaminer ikke fungerer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52691-ingen-allergipiller-funker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe. Ja denne årstiden er kjip!! Og man blir sinnsykt irritabel, ikke sant?

Jeg har faktisk ikke vært så ille i år!!

Nyser litt selvsagt, men øynene har vært ganske fine, og jeg pleier å være helt rødsprengt!

Jeg kjøpte nemlig Lomudal øyedråper, kr 59,-. De har jeg aldri prøvd før, og jeg mener at de funker veldig bra!

Ellers bruker jeg Versal allergitbl, de skal taes bare en gang om dagen.

I nesa har jeg brukt Rhinocort nesespray, men er litt skeptisk til den. Syns ikke den hadde noe særlig effekt heller (har bare brukt den en gang, fikk den igår). Det er kortison i den, og man kan lett begynne å blø neseblod.

Det går også an å ta en kortisonsprøyte i muskelen, mange har konstant supereffekt av den. Selv har jeg ikke hatt særlig merkbar effekt av den.

Lykke til!

Hei skjære deg.

Du må jo komme deg til legen igjen.

Du kan ikke fortsette å gå sånn.

Har du forsøkt med kortison spray for nesa & pusten + kortison sprøyter?

Eller muligens du har fått noen infekskjoner i foreksempel bihulene dine. På grunn av forskjølelsen din, fordi at imunforsvaret ditt i luftveiene, er så nedsatt av allergien din. Selv så har jeg på dratt meg bronkitt. Nyser & hoster heile tia så jeg blir elt sprø. Bruker flere doruller i døgnet til å snyte meg gjør jeg også.

Så du er nokk desverre ikke den eneste som er nedsylta & forskjølet nå for tia.

Hehehe. Ja denne årstiden er kjip!! Og man blir sinnsykt irritabel, ikke sant?

Jeg har faktisk ikke vært så ille i år!!

Nyser litt selvsagt, men øynene har vært ganske fine, og jeg pleier å være helt rødsprengt!

Jeg kjøpte nemlig Lomudal øyedråper, kr 59,-. De har jeg aldri prøvd før, og jeg mener at de funker veldig bra!

Ellers bruker jeg Versal allergitbl, de skal taes bare en gang om dagen.

I nesa har jeg brukt Rhinocort nesespray, men er litt skeptisk til den. Syns ikke den hadde noe særlig effekt heller (har bare brukt den en gang, fikk den igår). Det er kortison i den, og man kan lett begynne å blø neseblod.

Det går også an å ta en kortisonsprøyte i muskelen, mange har konstant supereffekt av den. Selv har jeg ikke hatt særlig merkbar effekt av den.

Lykke til!

En liten kommentar til det du skriver om Rhinocort. Nevøen min bruker nemlig denne sprayen og har veldig god effekt av den, _men_ - den virker ikke optimalt før du har tatt den en ukes tid. Forhåpentligvis vil du se bedring etter en stund!

Jeg har også (blant annet) pollenallergi, men heldigvis av en mildere type, så jeg klarer meg med å doble dosen på den nesesprayen jeg bruker året rundt (Nasonex) og ta vanlige Clarityn tabletter.

Noe dritt er det nå, uansett. Var det TandeP som sa at den verste sangen han vet er "No livnar det i lundar, no lauvast det i li..."? ;op

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...