Gå til innhold

FU: Hva er balsam for sjela di?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillelurven

    11

  • mrxx

    2

  • naiv

    2

  • Lynx

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Hvis jeg skal slappe skikkelig av, gjør jeg det best uten mann og barn i huset. Fauré's requiem på full guffe og sovestilling i sofaen er balsam for min sjel! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Hvis jeg skal slappe skikkelig av, gjør jeg det best uten mann og barn i huset. Fauré's requiem på full guffe og sovestilling i sofaen er balsam for min sjel! :o)

He,he stillheten uten mann og barn er deilig, når den fylles med lyder vi liker ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten en fin motorsykkeltur eller det som jeg mener er mest balsam for sjela er en lang og fin gåtur i fjellet. Det sitter i mange måneder hos meg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Det er enten en fin motorsykkeltur eller det som jeg mener er mest balsam for sjela er en lang og fin gåtur i fjellet. Det sitter i mange måneder hos meg:-))

Har du noen gang gått å balsamert dæ i lofotfjellan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du gjør! :-)

Forresten, nå som sola gløtter og skinner over Lofotfjellene, er det ganske så fredelig og balsmaaktig å stirre utover fjorden!

Jeg kunne tenke meg det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thoughtful

En laaaang biltur alene i bilen, nydelig vær og høy musikk.

Pleier jeg også å gjøre.

Deilig!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thoughtful

Klimpre på gitaren min

Synge

(evt. for full hals med til platene mine)

Høre på Eva Cassidy - ubeskrivelig vakkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sitte ute en vår/sommerkveld, med riktig musikk, stemning, sol, nok varmegrader, lykkelige barn rundt meg, rødvin og god mat, absolutt lykkefølelse....(se innlegg lengre oppe...)

Det er balsam for sjelen og den ultimate lykkefølelsen for meg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Min balsam er turer ute i naturen, på ski om vinteren og til fots om sommeren. Hvis jeg er irritert eller frustrert over noe er det ikke noe som hjelper så godt som å lange skikkelig ut på en tur i skogen.

Ellers i hverdagen hjelper musikk, et bad, lese en god bok eller bare ligge på rygg og gjøre ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen gang gått å balsamert dæ i lofotfjellan?

Nei, det har jeg aldri gjort, men det hadde sikkert vært litt av en opplevelse og noe jeg absolutt kunne ha tenkt meg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rolig ridetur i skogen ,eller bare det å sitte inne hos hesten og lukke øynene igjen ,kjenne den varme mulen mot ansiktet...DET er balsam det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk er tingen, vettu. Hvis jeg i tillegg får rødvin, røyk og en god vennineprat, så er jeg svært fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J@j@men

En rask og lettkjørt bil med god musikk på CD-spilleren og på tørre asfaltveier.

Og ingen passasjerer så jeg kan nyte mine egne tanker og synge (falskt) så høyt jeg vil.

En sommerdag i snekka, med bading om dagen og grilling på skjæra om kvelden.

Lubne barnearmer rundt halsen.

Et glass rødvin på terassen en sommerkveld.

En god latter sammen med venninner (skal ikke så mye til) - herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Musikk er tingen, vettu. Hvis jeg i tillegg får rødvin, røyk og en god vennineprat, så er jeg svært fornøyd.

Mmm, jo slike stunder er deilige. Spesielt om de skjer om natta! Savner de stundene jeg hadde som nattmennesket jeg var!

Lenge siden jeg kunne sitte sånn, uten å ha unger kravlende på meg kl. 0530 om mårran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, jo slike stunder er deilige. Spesielt om de skjer om natta! Savner de stundene jeg hadde som nattmennesket jeg var!

Lenge siden jeg kunne sitte sånn, uten å ha unger kravlende på meg kl. 0530 om mårran!

Ja, det forutsetter litt ro og fred på morgenkvisten. Hvor gamle er ungene dine?

Mine tre eldste har begynt på skolen, så de sover både lenge og vel på morgenen, og den yngste på to og et halvt har et velsignet sovehjerte og våkner sjelden av seg selv før klokka er ni. Hva har jeg gjort for å fortjene det, tro? Ellers kan han nå være både sånn og slik, som unger flest, men hva sovingen angår er ungen feilfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Ja, det forutsetter litt ro og fred på morgenkvisten. Hvor gamle er ungene dine?

Mine tre eldste har begynt på skolen, så de sover både lenge og vel på morgenen, og den yngste på to og et halvt har et velsignet sovehjerte og våkner sjelden av seg selv før klokka er ni. Hva har jeg gjort for å fortjene det, tro? Ellers kan han nå være både sånn og slik, som unger flest, men hva sovingen angår er ungen feilfri.

Eldstemann er, og var, også som liten, et murmeldyr! Han går i 2.klasse.

1.meter trøbbel, derimot, han blir 2 snart, og tar _helt_ feil av nårtid det er morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...