Gå til innhold

Hvorfor skriver jeg på DOL egentlig?


Solsikke

Anbefalte innlegg

Jeg fikk spm i går av en "internettvenn" hvorfor jeg skriver innlegg på DOL. Personen lurte på om jeg ikke hadde RL venner. Og om jeg var veldig usikker på meg selv siden jeg spurte om så mye rart her inne. Og personen lurte på hvordan jeg hadde klart å holde meg på DOL i så mange år. Siden høsten 98 tror jeg.

Hvorfor skriver jeg egentlig innlegg på DOL? Det aner jeg ikke. Noen ganger har jeg selsvagt lurt på ting. Andre ganger har det vært rett og slett fordi det er godt å få skrevet om ting, spesielt med skolesituasjonen til eldstemann. Mens andre ganger igjen så har jeg ingen spesielle grunner til å skrive innlegg. Jeg bare gjør det. Noen blir stående totalt ubesvart, andre får ett svar eller to. Mens andre igjen skaper en diskusjon og et engasjement som jeg faktisk ikke trodde det skulle gjøre.

Jeg kan rett og slett ikke svare på hvorfor jeg skriver innlegg her inne, og hvorfor jeg har holdt ut her så mange år som jeg har gjort. Sjekker ikke DOL så ofte nå som jeg gjorde før. Meldinger var det første jeg sjekket når jeg logga meg på nettet, men det er jeg sluttet med. Sjeldent det er meldinger til meg lenger. DOL er faktisk ikke den første siden jeg sjekker lenger når jeg er på nett.

Men det er klart at av og til er det morsomt å se hvem som har svart og hva de har svart. Det er ikke noe moro å skrive innlegg som blir helt ubesvart. Da er det faktisk mest morsomt med innlegg som får masse svar. Ikke nødvendigvis svar på innlegget mitt men masse kommentarer og prat:o)

Så hvorfor skriver man egentlig innlegg, når man egentlig ikke vil noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

Mulig det er sært, men for meg blir det litt sosialt, samtidig som jeg trør hjemme med en vilter krabat.

Med nettet blir min verden både større og mindre!

Jeg tror mange blir bitt av basillen, men etter en tid så mister man litt av iveren.

Du har da forresten meldinger!!!!!!

Uansett hvor gøy man har det på nett, må man ikke glemme verden utenfor skjermen!

For meg er det iallefall avkobling, morro, lærerikt, nyttig og sosialt, samtidig som jeg kan lage middag, og pakke F.eks:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er sært, men for meg blir det litt sosialt, samtidig som jeg trør hjemme med en vilter krabat.

Med nettet blir min verden både større og mindre!

Jeg tror mange blir bitt av basillen, men etter en tid så mister man litt av iveren.

Du har da forresten meldinger!!!!!!

Uansett hvor gøy man har det på nett, må man ikke glemme verden utenfor skjermen!

For meg er det iallefall avkobling, morro, lærerikt, nyttig og sosialt, samtidig som jeg kan lage middag, og pakke F.eks:-)

Jeg hadde det nok på samme måte i 98. Da ble DOL min sosiale arena og mitt nettverk. Jeg ble hektet og satt mye her.

Men slik er det ikke lenger. I perioder kan jeg sitte mye her. Men så igjen kan det faktisk gå dager mellom hver gang jeg er her.

Å joda jeg har da meldinger:o) Men ikke slik som før i verden*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg hadde det nok på samme måte i 98. Da ble DOL min sosiale arena og mitt nettverk. Jeg ble hektet og satt mye her.

Men slik er det ikke lenger. I perioder kan jeg sitte mye her. Men så igjen kan det faktisk gå dager mellom hver gang jeg er her.

Å joda jeg har da meldinger:o) Men ikke slik som før i verden*s*

Men du "kjenner" jo mange fler her enn meg. Holder kontakt via mail etc. Da er det vel mer morsomt å sjekke ut hvordan de har det, ved siden av det de skravler om i mailer til deg?

Huff, jeg skal egentlig ikke sitte her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagen derpå

Du er en asosial nerd og småpsykopat med hang til å trakassere andre i anonymitet og med et stort markeringsbehov. Ingen hører på deg i RL ?

F eks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du "kjenner" jo mange fler her enn meg. Holder kontakt via mail etc. Da er det vel mer morsomt å sjekke ut hvordan de har det, ved siden av det de skravler om i mailer til deg?

Huff, jeg skal egentlig ikke sitte her jeg...

Jeg er ikke så flink til å holde kontakten jeg. Selv om jeg "kjenner" mange av dem her inne. Er ikke så flink til å sende mailer. Den eneste jeg har jevnlig mailkontakt med her inne er faktiks deg det*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelurven

Du er en asosial nerd og småpsykopat med hang til å trakassere andre i anonymitet og med et stort markeringsbehov. Ingen hører på deg i RL ?

F eks ?

Ops, e du full a pms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en asosial nerd og småpsykopat med hang til å trakassere andre i anonymitet og med et stort markeringsbehov. Ingen hører på deg i RL ?

F eks ?

Du er en asosial nerd og småpsykopat med hang til å trakassere andre i anonymitet og med et stort markeringsbehov. Ingen hører på deg i RL ?

F eks ?

- Dagen derpå

Hmm trakasserer jeg andre? Og anonymiteten min har jeg gitt avkall på for lenge,lenge siden. Mange her inne vet hva jeg heter og hvor jeg bor. Har mange ganger tenkt å bytte nick nettopp på grunn av det. Men Solsikke har bestått og blir nok fortsatt å bestå. Og jeg nerd og småpsykopat? Hmm ja, ja du har lov til å ha dine meninger:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagen derpå

Du er en asosial nerd og småpsykopat med hang til å trakassere andre i anonymitet og med et stort markeringsbehov. Ingen hører på deg i RL ?

F eks ?

- Dagen derpå

Hmm trakasserer jeg andre? Og anonymiteten min har jeg gitt avkall på for lenge,lenge siden. Mange her inne vet hva jeg heter og hvor jeg bor. Har mange ganger tenkt å bytte nick nettopp på grunn av det. Men Solsikke har bestått og blir nok fortsatt å bestå. Og jeg nerd og småpsykopat? Hmm ja, ja du har lov til å ha dine meninger:o)

Nei... kanskje det var min diagnose det.. Driver stadig og blander sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

PMS hos en mann ?

*fnis* Trudde faktisk det va mæst kvinnfolk som hængte sæ opp i sånnt nåkka, æ....OK, da 40-års krise?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... kanskje det var min diagnose det.. Driver stadig og blander sammen.

Ja du får ha din mening du:o) Ingen som kan ta fra deg den.

Men jeg oppfatter ikke meg selv slik da*s*

Ha en riktig god dag, du Dagen derpå*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Nei... kanskje det var min diagnose det.. Driver stadig og blander sammen.

Det var nok din diagnose, ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok din diagnose, ja ;-)

Hva er min diagnose da? En smule dolavhengihet kanskje*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Det har jeg lurt på lenge, men jeg har ennå ikke kommet fram til en fornuftig forklaring.

Det er vel en slags avkobling, tror jeg + svar på enkelte ting jeg lurer på.

Må finne ut om det er noe annet som ligger bak også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Hva er min diagnose da? En smule dolavhengihet kanskje*s*

Nei, synes ikke du er blant dem som er her til alle døgnets tider.

Diagnosen din er: snill, ærlig, åpen.

Liker å lese innlegene dine de er både interessanne og "dagligdagse" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke du er blant dem som er her til alle døgnets tider.

Diagnosen din er: snill, ærlig, åpen.

Liker å lese innlegene dine de er både interessanne og "dagligdagse" ;-)

Så snill du er:o)

Du reddet virkelig dagen min nå Rusle:o)

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Nei, synes ikke du er blant dem som er her til alle døgnets tider.

Diagnosen din er: snill, ærlig, åpen.

Liker å lese innlegene dine de er både interessanne og "dagligdagse" ;-)

Det skulle være "interessante" og ikke interessanne".

Synes det er viktig å rette opp slike skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Så snill du er:o)

Du reddet virkelig dagen min nå Rusle:o)

*stor klem*

Jeg er stort sett en snill person :o)

Du må ikke bry deg om hva internettvennen din sa, så lenge du vet det er feil.

Da har jeg gjort en god gjerning i dag, da ;-)

Klem til deg også, Solsikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulv I Faarikaal/Dagen derpå

*fnis* Trudde faktisk det va mæst kvinnfolk som hængte sæ opp i sånnt nåkka, æ....OK, da 40-års krise?

;-)

Litt på etterskudd da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...