Gå til innhold

Noen med peiling på bil her...?


Gjest ikkepeiling

Anbefalte innlegg

Gjest ikkepeiling

Noen som kan hjelpe?

Trenger å finne ut om en bil er 8 eller 16-ventilers...

Hvordan?

Thanx :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Herregud da menneske, tell ventilene for pokker! Er det 8 er det 8-ventils, er det 16 er det???? (her kan du gjette).

Logisk ikke sant?

I min bil er det forresten ikke en eneste ventil, jeg har friskluftsanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zootzoot

Du sier jo ikke mye om hvilken bil det er da... Mercedes med W12 eller en Suzuki med 3 sylindre. Er litt forskjell på biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkepeiling

Du sier jo ikke mye om hvilken bil det er da... Mercedes med W12 eller en Suzuki med 3 sylindre. Er litt forskjell på biler....

Det er en Citroen Xantia 1.8i stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkepeiling

Herregud da menneske, tell ventilene for pokker! Er det 8 er det 8-ventils, er det 16 er det???? (her kan du gjette).

Logisk ikke sant?

I min bil er det forresten ikke en eneste ventil, jeg har friskluftsanlegg.

Som du kanskje skjønner, så har ikke jeg greie på biler...! .-)

Men hvis jeg nå skulle klare å åpne panseret, -hvordan ser ventilene ut???

Hvor ligger de i forhold til andre ting "under der"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på åssen modell du har. Dersom du har en 1995 mod eller nyere har du en 16-ventiler (nesten sikker). Dette bruker å stå med store bokstaver på topplokket (der hvor man fyller olje). Det bruker å stå 16 V eller 8V. Dersom ikke kan du bare se i brukerhånboka. Det er ikke så lett å se ventilene på citroen - jeg sjekka min egen nå.

http://www.abactus.com/xantia.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikkepeiling

Det kommer an på åssen modell du har. Dersom du har en 1995 mod eller nyere har du en 16-ventiler (nesten sikker). Dette bruker å stå med store bokstaver på topplokket (der hvor man fyller olje). Det bruker å stå 16 V eller 8V. Dersom ikke kan du bare se i brukerhånboka. Det er ikke så lett å se ventilene på citroen - jeg sjekka min egen nå.

http://www.abactus.com/xantia.htm

Takk for svar Jacob!

Bilen er registrert januar 1997 ('96-mod.?)

Men der hvor jeg fyller olje er det bare bilde av en oljekanne...

Uansett, har fått bekreftet mistanken om at det er en 8-vent. hos lokal Citroen-forhandler, -hvilket betyr at vi er lurt opp i skyene...

Det var den bilen...

(Men jeg lagret siden du linket til ,-takk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...