Gå til innhold

Røyking i bil og haikere


Gjest bilrøyker

Anbefalte innlegg

Gjest bilrøyker

Jeg kan like gjerne innrømme det, jeg røyker i bilen når jeg ikke har passasjerer med meg.

I dag skulle jeg kjøre en tur, tente en sigarett, musikken på og bare kooste meg. Så står det to jenter på 16-17 år i veikanten og haiker. Jeg stopper og tar de på. De ser at jeg røyker før de kommer inn. Det faktum at jeg akkurat hadde tent røyken gjorde at jeg nølte litt om jeg skulle ta de med eller ikke, men shitt au, de fikk nå selv velge om de ville sitte i en bil med røyk i.

Etter å ha kjørt en halv kilometer sier den ene jenta: *Kunne du være så snill å slukke den sigaretten din?*

Men kjære vene, sier jeg, du så jo at jeg røkte da du kom inn i bilen, hvis du plages av røyklukta kan du få gå av igjen. *Joda, men alle har jo krav på røykfri luft!* svarer hun.

Jeg stoppet og slapp haikerne av igjen!

Synes dere at jeg overreagerte?

Hvis røyken ikke var tent før de kom inn i bilen tror jeg neppe jeg ville ha tent den, men de hadde jo et valg, sitte i en bil full av røyk eller forsøke å få haik med en annen. Jeg pleier å ta hensyn til passasjerene, men jeg mener at når jeg er så grei at jeg stopper og tar med haikere så kan de ikke forvente at jeg skal innrette meg etter dem når jeg først hadde tent røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Hadde gjort det samme som deg. Enten får de holde kjeft om røykinga eller så er det på hue ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristine85

for å være ærlig tror jeg at jeg selv hadde slukket røyken. Men jeg tror heller ikke en det hadde skadet jentene at du røyket med mindre de var allergiske eller noe,, de kunne da ha åpnet et vindu? du reagerte kanskje litt sterkt men det var jo din bil de satte seg i og de kan jo ikke forvente at de skal få det som de vil hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Syns du hadde helt rett der, jeg. Det får være måte på. De kan da ikke bestemme over hva du skal gjøre i din egen bil. De burde være glade til for at du gadd å plukke dem opp. Bra du ikke ga deg, og kastet dem av. De hadde sikkert gått av en gåtur, allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Er veldig antirøyker, men i ditt tilfelle syns jeg du har rett. En haiker kan ikke klage

Er også antirøyker, Alven, men enig med en røyker, for en eneste gangs skyld.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frekke jævler av noen jenter! Hadde det vært meg så hadde jeg ikke bare stoppet og sluppet dem av, men jeg hadde kjørt dem til et avsideliggende sted og kasta dem på hue og ræva ut, langt fra folk.

Det får være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Syns du hadde helt rett der, jeg. Det får være måte på. De kan da ikke bestemme over hva du skal gjøre i din egen bil. De burde være glade til for at du gadd å plukke dem opp. Bra du ikke ga deg, og kastet dem av. De hadde sikkert gått av en gåtur, allikevel.

de hadde GODT av en gåtur, ikke gått, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir

Personlig så hadde eg nok stumpa røyking når eg tok på haikerne, men ikkje faen om eg hadde stoppa å røyke hadde eg visst de var så frekke i kjeften.

De skulle vise litt taknemlighet og være ydmyke siden du lot de få sitte på,helt greit å spørre om du kunne være så vennlig å ikkje røyke i bilen.

Men den der siste kommentaren, alle har rett til bla.bla.., de oppholdt seg jo i din eiendom for svarte !

Alt i alt så gav du de en lærepenge, lærer ikkje folk å oppføre seg i det hele tatt lenger ??

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bilrøyker

Syns du hadde helt rett der, jeg. Det får være måte på. De kan da ikke bestemme over hva du skal gjøre i din egen bil. De burde være glade til for at du gadd å plukke dem opp. Bra du ikke ga deg, og kastet dem av. De hadde sikkert gått av en gåtur, allikevel.

Og røykfri luft fikk de i massevis........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Namnam

Som eier og sjåfør har du retten på din side. Fikk meg til å tenke på den kvelden jeg hadde tatt på 2 jenter som sto og haiket. Da vi hadde kjørt 1 kilometer eller 2 sto det faktisk _3_ jenter og haiket. Som eier (men dog ikke sjåfør) fant jeg i min visdom ut at "3 er mer enn 2!" og dumpa de 2 første og tok på de 3.

Men ble det noe på meg? Å neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...