Gå til innhold

Wulfi - Tinker!?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Kikket litt på hjemmesida di - har du virkelig en Tinke? De ser råtøffe ut! Selv er jeg egentlig fjordingfrelst, men kunne godt tenkt meg å ridd en tinker en gang for å prøve den rasen. :o) Er den snill og grei eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ,hun er en vaskekte Tinker. Svart og hvit. Hun er vanvittig snill !!! Hun har levd i vill tilstand i ca 6 1/2 år ,og ble grunn innridd i fjor sommer/høst. Jeg fikk henne i Januar ,og var spent på hvordan dette skulle gå..... Det gikk over all forventning. Ungene kan ri henne alene ,sitte bak-frem uten sal , stå på ryggen hennes osv.... Hun er like trofast som en hund ,og jeg bruker nesten ALDRI leietau på henne ,hun dilter etter meg som en stor hund.

Vil anbefale deg på det aller ,aller varmeste og prøve en Tinker.

http://tinker.dettsh.no/ Er tinker-foreningens hjemmeside. Ta en titt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blande seg inn*

Hva er en tinker? Jeg ble sinnsykt nysgjrrig nå!

En irsk hesterase. Den er ikke godkjent som rase i Norge ennå ,men det jobbes med saken :-)

Sigøynerfolket "Tinkers" avlet den frem. Ser uten som en liten shirehest. MASSE hovskjegg !!! Og like snill er den også.

http://tinker.dettsh.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,hun er en vaskekte Tinker. Svart og hvit. Hun er vanvittig snill !!! Hun har levd i vill tilstand i ca 6 1/2 år ,og ble grunn innridd i fjor sommer/høst. Jeg fikk henne i Januar ,og var spent på hvordan dette skulle gå..... Det gikk over all forventning. Ungene kan ri henne alene ,sitte bak-frem uten sal , stå på ryggen hennes osv.... Hun er like trofast som en hund ,og jeg bruker nesten ALDRI leietau på henne ,hun dilter etter meg som en stor hund.

Vil anbefale deg på det aller ,aller varmeste og prøve en Tinker.

http://tinker.dettsh.no/ Er tinker-foreningens hjemmeside. Ta en titt da :-)

Hmmm.... Får jeg sjansen en gang så skal jeg love deg å prøve en! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,hun er en vaskekte Tinker. Svart og hvit. Hun er vanvittig snill !!! Hun har levd i vill tilstand i ca 6 1/2 år ,og ble grunn innridd i fjor sommer/høst. Jeg fikk henne i Januar ,og var spent på hvordan dette skulle gå..... Det gikk over all forventning. Ungene kan ri henne alene ,sitte bak-frem uten sal , stå på ryggen hennes osv.... Hun er like trofast som en hund ,og jeg bruker nesten ALDRI leietau på henne ,hun dilter etter meg som en stor hund.

Vil anbefale deg på det aller ,aller varmeste og prøve en Tinker.

http://tinker.dettsh.no/ Er tinker-foreningens hjemmeside. Ta en titt da :-)

Sleng over linken til hjemmesiden din da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.... Får jeg sjansen en gang så skal jeg love deg å prøve en! :o)

Tinkere finnes omtrent i hele landet nå. Hørte snakk om at det nå er ca 200 Tinkere her i landet. (Og antallet øker stadig.)

Om du bor i nærheten av Vikersund ,eller tilfeldigvis skulle havne der en gang ,så vil jeg anbefale deg å besøke Jens Peder Nielsen ,det er han som importerer Tinker (og andre store raser) til Norge. Han er visst veldig kresen ,så hestene hans er KJEMPEBRA :-)

*Krysser fingrene for at du treffer Tinkeren i ditt liv* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for titten. Du har kjekke barn og fin hest, men du kunne ha spandert et bilde av deg selv også :-)

*minner om DOL-galleriet*

(hun er der)

:oÞ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*minner om DOL-galleriet*

(hun er der)

:oÞ

Hehe. Det er litt dumt at ikke jeg kan kodene for det derre geipe-smilet....da skulle du ha fått et nå....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkere finnes omtrent i hele landet nå. Hørte snakk om at det nå er ca 200 Tinkere her i landet. (Og antallet øker stadig.)

Om du bor i nærheten av Vikersund ,eller tilfeldigvis skulle havne der en gang ,så vil jeg anbefale deg å besøke Jens Peder Nielsen ,det er han som importerer Tinker (og andre store raser) til Norge. Han er visst veldig kresen ,så hestene hans er KJEMPEBRA :-)

*Krysser fingrene for at du treffer Tinkeren i ditt liv* :-)

Tja, hvem vet? Fjordingen i mitt liv har jeg funnet, men dessverre er det ikke jeg som eier ham. :o( Fjordingen er nok litt mer min størrelse, Tinkeren er vel rundt 150 - 155? Er ikke mer enn 152 selv jeg vet du. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En irsk hesterase. Den er ikke godkjent som rase i Norge ennå ,men det jobbes med saken :-)

Sigøynerfolket "Tinkers" avlet den frem. Ser uten som en liten shirehest. MASSE hovskjegg !!! Og like snill er den også.

http://tinker.dettsh.no/

Wulfi..

Hun var kjempenydelig!

Skal skaffe meg hest selv en vakker dag, må bare ha råd til det, og vil helst ha den hjemme, så det er ikke mulig nå, men EN dag.. i alle fall.. Kos deg med hesten din, familien din og sommeren!

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En irsk hesterase. Den er ikke godkjent som rase i Norge ennå ,men det jobbes med saken :-)

Sigøynerfolket "Tinkers" avlet den frem. Ser uten som en liten shirehest. MASSE hovskjegg !!! Og like snill er den også.

http://tinker.dettsh.no/

Åh, så herlig!

*skrive opp på ønskelista*

Ønsker meg så inderlig en hest, men jeg har jo hverken tid eller råd til det *sukk*

Må vel blir ferdig med studier først ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvem vet? Fjordingen i mitt liv har jeg funnet, men dessverre er det ikke jeg som eier ham. :o( Fjordingen er nok litt mer min størrelse, Tinkeren er vel rundt 150 - 155? Er ikke mer enn 152 selv jeg vet du. :o)

Tinkeren er alt mellom 145-160. Hoppa mi er rundt 148-150 tror jeg.

Er selv bare 156 jeg :-) *Liten ,men tøff* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig!

*skrive opp på ønskelista*

Ønsker meg så inderlig en hest, men jeg har jo hverken tid eller råd til det *sukk*

Må vel blir ferdig med studier først ihvertfall...

Jeg håper du får råd til hest når du er ferdig med studiene dine :-)

(og da syns jeg selvsagt at du bør se på Tinkere dersom du har mulighet til det :-) )

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wulfi..

Hun var kjempenydelig!

Skal skaffe meg hest selv en vakker dag, må bare ha råd til det, og vil helst ha den hjemme, så det er ikke mulig nå, men EN dag.. i alle fall.. Kos deg med hesten din, familien din og sommeren!

Mange klemmer fra

Nettopp ! "EN DAG" ... Det har jeg tenkt i over 11 år. "EN dag skal jeg ha hest igjen..:" Og jammen ordnet det seg også :-)))) Du får holde fast ved tanken på at at du skal ha hest igjen :-) Kjempegøy å ha hest igjen ,og jeg og Shannon koser oss glugg ihjel :-)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hehe. Det er litt dumt at ikke jeg kan kodene for det derre geipe-smilet....da skulle du ha fått et nå....:-)

Du vet vel hvordan du får tilgang til sidene?

:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du får råd til hest når du er ferdig med studiene dine :-)

(og da syns jeg selvsagt at du bør se på Tinkere dersom du har mulighet til det :-) )

Lykke til :-)

Mmmh, de var jo kjempefine. Ellers så er jeg litt tent på haflinger ;-)

*spare penger og finne seg en odelsgutt*

Forresten, går det an å omvende kjærester som ikke liker hester? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...