Gå til innhold

hva er dette for noe??


Gjest b-c

Anbefalte innlegg

Hva kan dette være?? De siste mnd har jeg fått noen vonde stikninger i venstre side.

Slik er min syklus for sept.:

mens fra 31.-5.9. Stikninger noen dager før den 22. Den 22.9 fikk jeg en moderat blødning om kvelden. Dagen etter en liten blødning på morgenkvisten, resten av dagen var det kun farge på papiret etter do-besøk.

Den 24. farget utflod hele dagen i truseinnlegget, hadde da noen få stikninger i sidene. Den 25. mange vonde stikninger i venstre side, kun en gang på høyre. Samme den 26., fikk da også en vond stråling i høyre bryst (som nåler). Idag også venstre side, men før på dagen var det skikkelig vondt litt under navlen.

Jeg er nå på dag 28 i syklusen, og venter mens om ca 3-5 dager.

Det kjennes ut som om det er tusen vis av nåler som jeg blir stukket med. Krøker meg skikkelig.

Har vel hatt dette i ca 4 mnd nå, og de to siste mnd har det vært ekstremt vondt når det har kommet. Blødningene ca 1 uke før mens har jeg hatt en stund.

Vil også legge til at jeg har humørsvingninger, og jeg er veldig mye trett og uopplagt uansett hvor lenge jeg sover

Skal til lege først på oktober, hva vil hun se etter da/undersøke meg for??

Når kan man tidligst se at man er gravid, f.eks. med blod-prøver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En graviditetstest vil gi utslag omtrent når du venter menstruasjon, blodprøve en dag eller to før dette. Det er ikke stor forskjell på de to testene.

Hvis du i fire måneder har hatt slike smerter og blødninger, bør du sjekkes. Du forteller ikke om din alder, evt tidligere graviditeter osv.

Smerter før menstruasjon kan være endometriose (les mer under: http://members.tripod.com/Diane_10/index.html)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditetstest vil gi utslag omtrent når du venter menstruasjon, blodprøve en dag eller to før dette. Det er ikke stor forskjell på de to testene.

Hvis du i fire måneder har hatt slike smerter og blødninger, bør du sjekkes. Du forteller ikke om din alder, evt tidligere graviditeter osv.

Smerter før menstruasjon kan være endometriose (les mer under: http://members.tripod.com/Diane_10/index.html)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Jeg blir snart 27 år. I oktober 1998 fødte jeg tvillinger etter IVF-metoden. Hadde da hatt to inseminasjoner først, så to IVF, så ble det ett avbrutt forsøk pga cyste som kom. Ved neste forsøk ble jeg gravid.

Høsten 1999 ble jeg gravid på "gamle måten", men aborterte etter ca 6 uker. Siden det har det ikke vært antydning til noen graviditet her.

Kan også nevne at jeg har litt "melk" i brystene, skikkelig klebrig mellom fingrene. Når mensen kommer, så går som regel humørsvingningene bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...