Gå til innhold

Var Gud urettferdig ?


Gjest synest du?

Anbefalte innlegg

Gjest synest du?

Når vi får utdelt utsenede...

Synest du det er urettferdig at noen er heldigere med utsenede sitt enn andre?

Vi snakker så mye om at -det er jo det indre som teller- Men i bunn og grunn er det slik at noen er pener enn andre samme hvor mye en prøver å protestere. Ikke si utsenede ikke betyr noe!!

Alle vil vi helst se pene ut, vi vil at andre skal synest vi er vakre, og spesielt vil vi at det motsatte kjønn synest vi er flotte...

Så hvorfor er det slik...hvordan en ser ut er jo ikke noe en kan bestemme selv ..En må vere som en er....

-Men det følest urettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele livet er urettferdig, ikke bare utseende vi er tildelt. Gud har ikke vært mye rettferdig hverken når det gjelder dette eller andre ting. Derfor tror jeg heller ikke på Gud, skulle Gud finnes er han utrolig inkompetent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele livet er urettferdig, ikke bare utseende vi er tildelt. Gud har ikke vært mye rettferdig hverken når det gjelder dette eller andre ting. Derfor tror jeg heller ikke på Gud, skulle Gud finnes er han utrolig inkompetent.

Hvis man skulle sitte her i Norge og føle at Gud er urettferdig fordi man ikke har fått tildelt riktig utseende, så gud hjelpe meg ; )

Jeg tenker heller ofte på at jeg er heldig som vokser opp i Norge og kan leve trygt, og har et trygt oppvekstmiljø for barna mine, sammenlignet med mange andre land.

Om jeg tror på Gud vet jeg ikke helt, men jeg håper....Men hvorfor skylde på Gud, når vi ikke gidder å løfte en lillefinger for at andre(spesielt i andre land) skal få det bedre, samt at vi ødelegger miljøet og dermed vår egen klode. Kanskje er det guddomelige i oss selv en plass hvis vi leter, og kapitalismen er djevelen. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle sitte her i Norge og føle at Gud er urettferdig fordi man ikke har fått tildelt riktig utseende, så gud hjelpe meg ; )

Jeg tenker heller ofte på at jeg er heldig som vokser opp i Norge og kan leve trygt, og har et trygt oppvekstmiljø for barna mine, sammenlignet med mange andre land.

Om jeg tror på Gud vet jeg ikke helt, men jeg håper....Men hvorfor skylde på Gud, når vi ikke gidder å løfte en lillefinger for at andre(spesielt i andre land) skal få det bedre, samt at vi ødelegger miljøet og dermed vår egen klode. Kanskje er det guddomelige i oss selv en plass hvis vi leter, og kapitalismen er djevelen. ....

Hei,

Du kan neppe skylde på mennesker for flodbølger, meslinger og vulkanutbrudd - og de har eksistert lenge før menneskene fikk noen som helst innflytelse på miljøet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Kanskje Gud bare er noe djevelen har skapt for å holde helvete med oss? Det føles sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du kan neppe skylde på mennesker for flodbølger, meslinger og vulkanutbrudd - og de har eksistert lenge før menneskene fikk noen som helst innflytelse på miljøet.

Med vennlig hilsen

Er du plutselig blitt religiøs, Sør?

Kristi Himmelfartsdag tok hardt på?

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du plutselig blitt religiøs, Sør?

Kristi Himmelfartsdag tok hardt på?

*s*

*ler*

Ja, det ble fryktelig mange ganger opp og ned i går! :-)

Poenget er at den vanlige religiøse bortforklaringen på "ondskap i verden" ("det er menneskenes egen feil") åpenbart faller på sin egen urimelighet:

1) Mennesker har ingen innflytelse på ting som vulkaner, flodbølger, orkaner - som dreper mange uskyldige småbarn.

2) Sykdommer som malaria, diaré osv (som dreper) har eksistert lenge før menneskene fikk noen innflytelse på miljøet.

===

Hvordan kombinere påstanden om at "Gud er god" med "verdenes ondskap" kalles "Det Ondes Problem" i religion, og de religiøse har forsøkt å bortforklare dette i tusenvis av år....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ja, det ble fryktelig mange ganger opp og ned i går! :-)

Poenget er at den vanlige religiøse bortforklaringen på "ondskap i verden" ("det er menneskenes egen feil") åpenbart faller på sin egen urimelighet:

1) Mennesker har ingen innflytelse på ting som vulkaner, flodbølger, orkaner - som dreper mange uskyldige småbarn.

2) Sykdommer som malaria, diaré osv (som dreper) har eksistert lenge før menneskene fikk noen innflytelse på miljøet.

===

Hvordan kombinere påstanden om at "Gud er god" med "verdenes ondskap" kalles "Det Ondes Problem" i religion, og de religiøse har forsøkt å bortforklare dette i tusenvis av år....

Med vennlig hilsen

Det er ihvertfall ingen tvil om at menneskene kunne gjort verden mye bedre (og ikke tvert imot) ; )

Meslinger, flodbølger osv mener ihvertfall ikke jeg er skyld i verdens ondskap og fattigdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ihvertfall ingen tvil om at menneskene kunne gjort verden mye bedre (og ikke tvert imot) ; )

Meslinger, flodbølger osv mener ihvertfall ikke jeg er skyld i verdens ondskap og fattigdom.

At menneskene KUNNE gjort mer, fritar på INGEN måte en Gud fra det totale ansvar når han ser at menneskene åpenbart ikke gjør "nok".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At menneskene KUNNE gjort mer, fritar på INGEN måte en Gud fra det totale ansvar når han ser at menneskene åpenbart ikke gjør "nok".

Med vennlig hilsen

Men hva hvis Gud er inni oss, og vi bestemmer hvor mye han skal frem. Veldig lite ser det ut til i Norge ihvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hvis Gud er inni oss, og vi bestemmer hvor mye han skal frem. Veldig lite ser det ut til i Norge ihvertfall.....

Hvis det er vi som "bestemmer" hvor mye Gud kan gjøre, så er han åpenbart ikke "allmektig" (slik han skal være, ifølge kristendommen), og da snakker vi ikke lengre om den kristne gud!

Hva med å ta utgangspunkt i "Ged eksisterer ikke"? Da vil du se at dette premisset faktisk passer perfekt med alle våre observasjoner av universet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...