Gå til innhold

Har du noengang angret på å ha gjort det slutt?


Gjest Miina

Anbefalte innlegg

Gjest Miina

Har du noengang angret på å ha gjort det slutt?

Hva vil du si er viktig å tenke gjennom før man gjør slutt, og Om man i det hele tatt skal gjøre det slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aldri angret

Kommer veldig an på hva slags forhold det er nsakk om .

Er et et ganske nytt forhold, med ingen forpliktelser, synes jeg man kan gjøre det slutt uten fro mye grublerier hvis man ikke er helt fornøyd. Dumt å begynne å lappe på et helt nytt forhold.

Har man vært sammen lenge, og har mye felles ( som barn, venner, eiendeler osv), bør man bruke mer tid på å tenke igjennom saken, særlig når det er barn i bildet bør man gjerne søke hjelp før man gjør det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer akkurat nå på at jeg slo opp med samboer gjennom 4 år, for mindre enn en uke siden...

Men slik vil det alltid være, man angrer ofte i begynnelsen pga vanen osv, i tillegg til at man ser at man har såret den andre personen. Forøvrig tror jeg ikke at jeg kommer til "angre" så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angret, ble sammen igjen, og husket etterhvert hvorfor det ble slutt første gang. Angret, gjorde det slutt igjen.

Smertefull prosess for begge to, og han trodde lenge jeg ville angre andre gangen også, for det hadde jeg jo gjort før. Ikke så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

ja det har jeg.. Angrret noe jævli, var sinnsykt deppa og alt var bare dritt.. Ikke visste jeg hvordan han hadde det, om han hadde fått ny dame, hva han gjorde osv..

men vi har heldigvis blitt sammen igjen, så nå har vi det fint - og tatt tak i de problemene som gjorde at det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miina

Tydelig mange som angrer seg, men som finner tilbake til hverandre...

Hva mener dere at man bør tenke gjennom før man gjør det slutt, da? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som angrer og som så finner tilbake til hverandre igjen - før de nok en gang husker hvorfor det ble slutt første gang, og så gjør det slutt på ny.....

I mange tilfeller tar det lang tid å få gjennomført "prosessen" i sin helhet.

Det som er viktig er hele tiden å ha i bakhodet hva det er som faktisk gjør at man ikke fungerer sammen. For det er lett i etterkant bare å huske de positive sidene i forholdet - og så kommer de negative sidene tilbake som en "overraskelse" når man kommer sammen igjen.

Og det burde være unødvendig.....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som er feil

Tydelig mange som angrer seg, men som finner tilbake til hverandre...

Hva mener dere at man bør tenke gjennom før man gjør det slutt, da? ...

Man bør finne ut grunnne til at man ønsker å gjøre det slutt, gjerne skrive ned disse slik at det blir helt tydelig for en selv, og så bestemme seg for om dette er noe en ønsker å jobbe med og kanskje leve med bestandig, eller om disse grunnene er så viktige at de overskygger de gode delene av samlivet.

Som "aldri angret" skriver, er det et nytt forhold uten forpliktelser, bør man ikke begynne å jobbe med mange probelmer, da er det bedre å gjøre det slutt. Men har man mye felles, kan man bestemme seg for å jobbe med det og leve med en del av problemene.

Men har du bestemt deg for at du ikke ønsker å leve med en person som lyver, er utro , er urenslig, er dum , er uambisiøs, er uøkonomisk, gjerrig eller hva det er som er årsaken, bør du huske dette, slik at du ikke ombestemmer deg etter tre uker fordi du savner ham/henne, og har glemt at du ikke orker hverdagene sammen med en som er gjerrig, dum eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig mange som angrer seg, men som finner tilbake til hverandre...

Hva mener dere at man bør tenke gjennom før man gjør det slutt, da? ...

Du bør tenke gjennom: Hvorfor vil du ut av forholdet? Ønske om frihet? Ønske om ny kjæreste? Er forelskelsen borte? Er det sjalusi inne i bildet? Er det grunnleggende uenigheter i livssyn (da tenker jeg ikke nødvendigvis på religion, men grunnholdninger til alt fra politikk, penger, barn, husarbeid, Verdensproblemer...)? Hvor ofrer du mest, ved å gå eller ved å bli?

Ellers vil jeg si at terskelen for å gå er veldig avhengig av alder, både på dere selv og på forholdet. Er dette en du vurderer å dele resten av livet med? I såfall er det jo mye alvorligere enn om det er en ungdomsforelskelse. Hvis du er på leting etter en å dele livet med og ser at dette ikke er en du ville hatt som "far for dine barn", ville jeg absolutt anbefale deg å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...