Gå til innhold

Førerkort i bankkortformat


Gjest Førerpia

Anbefalte innlegg

Gjest Førerpia

Er det noen som har fått byttet sitt store rosa førerkort med et førerkort i bankkortformat som kan fortelle meg om:

- må man ta med nytt bilde eller tar de bilde på biltilsynet?

- får man førerkortet med seg med en gang, eller får man det tilsendt i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Man må ta med nytt bilde, men det pleier ofte være automat på trafikkstasjonen.

Du får et midlertidig kjørebevis, og så kommer kortet i posten iløpet av en uke!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Førerpia

Hei

Man må ta med nytt bilde, men det pleier ofte være automat på trafikkstasjonen.

Du får et midlertidig kjørebevis, og så kommer kortet i posten iløpet av en uke!!

Hilsen

Hm...

biltilsynet her jeg bor, er et så lite kontor, så jeg tror ikke de har fotoautomat der.

Får finne et annet sted å ta bilder...

Hva kosta bankkortformatførerkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar med eige bilde. Det er bra, for da får du kontroll med korleis du ser ut ;-) Dersom du ikkje har eitt liggande, så har dei fleste fotoforretningar der du leverer inn filmen til framkalling Polaroid-kamera der dei kan ta passbilder o.l. der du får bilda dine mens du ventar. Dei blir ikkje kjempefine, men betre enn å ta bilde rett på "lappen" slik ein gjorde för i alle fall!

Du får det i posten etter nokre veker, alt etter kor stor pågang det er. Eg måtte vente rundt ein månad, men da var det i "högtrykkstida" rett för frista gikk ut for 7.5 tonn för nyttår...

Det gamle blir makulert og du får ein "köyrelapp" mens du ventar på å få det ferdige kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Man må ta med nytt bilde, men det pleier ofte være automat på trafikkstasjonen.

Du får et midlertidig kjørebevis, og så kommer kortet i posten iløpet av en uke!!

Hilsen

Husk at det midlertidige kjørebeviset ikke gjelder i utlandet! Så hvis du har planlagt biltur til noe utland bør du være sikker på at det nye sertifikatet har kommet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...

biltilsynet her jeg bor, er et så lite kontor, så jeg tror ikke de har fotoautomat der.

Får finne et annet sted å ta bilder...

Hva kosta bankkortformatførerkortet?

175,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Førerpia

Er ikke de rosa førerkortene gyldige lengre, må man bytte? Trodde det var gyldig til jeg ble 100, jeg...

De er gyldige, men det er visst noe om at de likevel skal byttes ut med disse i bankkortformat innen 2004 eller noe sånt.

Jeg vil bytte for å få plass til førerkortet i min lille pengbok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...