Gå til innhold

Står fast med engelsk prosjekt, noen skoleflinke her inne?


Gjest Fia

Anbefalte innlegg

Heisann, i engelsk så skal vi holde et foredrag på ca. 20 mandag. Dette er en oppgave vi har jobbet med i over en måned og skal telle 1/3 av hovedkarakteren vår. Jeg valgte å skrive om Johann Sebastian Bach og Barokken. I førstningen var det meningen at vi skulle ha 40 min framføring hver men etter klaging fra andre elever blei dette redusert.

Problemstillingen min er om Bach er et dekkende symbol på barokken. Læreren syntest det var en veldig bra formulering og jeg hadde allerede planen klar.

Jeg skulle bruke 15 min på barokken, 10 min på Bach og 5 min på konklusjonen. Men siden tiden ble redusert så må jeg kutte ned stoffet betraktelig. Hvordan? Den første biten om barokken har jeg lagd på power point og tar 15 min med opplesning. Det er kanskje ting jeg kunne ha kuttet ut, men da bli det ikke så lett å lage et helhetsinntrykk. Derfor får jeg alt for liten tid. Konklusjonen sliter jeg med, hvordan i helvette skal jeg finne ut dette.

Og på sist prosjekt- som var skriftlig. Ble det visstnok for mye kopi av tekst andre har produsert. Jeg må innrømme de er tilfelle her også, selv om jeg har omformulert litt på det meste. Kravene for karakter over middels er: å vurdere og utvikle. Jeg vet ikke om jeg har klart dette. Nå finner jeg meg helst på det nederste nivået som er gjengi og liste opp. I tilleg vet jeg ikke om jeg har klart å skape et bilde av barokken, det ble liksom for mye om personligheter og kjennetegn. Er det noen som har tips angående dette her og som kanskje vet sider der jeg kan finne stoff om dette? Spessiellt interessert i Tyskland.

Under den biten om Bach skal jeg vise noen dokument jeg har fått av en person fra hans tid, der det står mye interessant som kan understreke noen punkt. Ellers tenkte jeg å ta en liten mini trudelutt på fiolinen min fra Bach. Dette må vel vere kreativt? Mens jeg forteller skal jeg også henge opp bilder på tavlen, slik at det tilslutt danner livshistorien hans. Konklusjonen skal jeg ta mere fritt og prøve å få i gang en dialog med klassen.

Kriteriene læreren skal vurdere er:

-Faglig sikkerhet, fri presentasjon

-Disponering av stoff i forhold til tema,stoffmengde og tid.

-Variasjon i presentasjon

-Språklig kommunikasjonsevne, huske, bruke å forstå stoffet.

Jeg står fast, kommer ikke noen veg. Vet dette er for dårlig men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å forbedre det.

Husk at jeg må vere klar til mandag.

Er det noen som har råd?

Takk på forhånd...

Hilsen en stresset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at du vil bruke 15 min. på Barokken? Har du øvd? Min erfaring er at foredrag ofte tar kortere tid enn man tror. Spesielt hvis du vet at du har dårlig tid. Hvis du ikke har det med å utbrodere veldig da.

Sånn i utgangspunktet har vel ikke fiolinen noe å gjøre på et Engelsk-foredrag. Og hvis du har sånn tidspress, er kanskje den det første du kunne kutte ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...