Gå til innhold

Leser du din partners sms meldinger?

Anbefalte innlegg

Leser et innlegg på samliv hvor en dame forteller at hun har lest mannens sms. Og hun hadde funnet ut en del ved å gjøre det.

Leser i en del av svarene hun har fått at slikt skal man ikke gjøre o.s.v.

Jeg må ærlig innrømme at jeg leser min samboers sms meldinger og han leser mine. Vi deler mobil så derfor blir det slik. Men hadde vi hatt vær vår hadde jeg nok gjort det samme. Jeg skal også være så ærlig å innrømme at jeg åpner posten hans også. Og han åpner min. Personlige brev åpner vi ikke. Men nekter enten jeg eller han og fortelle hvem brevet var fra, så er det klart man har lov til å reagere.

Jeg mener at når man bor sammen og har vært sammen i 13 år så har man ingen hemligheter for hverandre.

Så ja jeg leser min samboer sms og jeg leste hans mailer helt til jeg fikk egen online adresse. Jeg finner det helt naturlig jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52894-leser-du-din-partners-sms-meldinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

19

• Altman

10

• Zirine

7

• conan

5

Mest aktive i denne tråden

Nei, det gjør jeg ikke. Og som en annen påpekte i den tråden du snakker om - den som sender meldingen har neppe tenkt å sende den til meg.

Vi åpner ikke hverandres post heller. Er det noe som ser viktig ut, og som kan tenkes å angå meg også, ringer jeg ham og spør om lov.

Så behøver man kanskje ikke gå så langt som han gjorde, den dagen brevet med svaret på fostervannsprøven kom. Han fikk ikke tak i meg, og siden brevet var adressert til meg, lå det uåpnet på kommoden til jeg kom hjem den kvelden. Da var jeg imponert, men for ham var det en selvfølge.

Ja, men kun når han ber meg om det. og det hender jeg viser han sms hvis det er noen artige. Og så hender det at vi gir hverandre beskjed om å åpne den andres brev hvis det kommer fra f.eks likningskontoret e.l. Men jeg leser aldri hans ting uten at han har bedt meg om det på forhånd :)

Gjest folkeskikk

Skriver jeg en privat e-mail / sms til en venninne, så ønsker jeg ikke at mannen hennes leser denne. Skriver jeg om personlige ting, fysiske ting, venninne-ting, så ville jeg ikke likt at andre leste dette.

Vet jeg at de har felles mobil og mail, så er det jo greit, da skriver jeg ikke slike ting, uten å si i overskriften at det er privat. Leses det alikevel ville jeg se på det som total mangel på folkeskikk.

Når det tross alt er en vanlig regel at man ikke leser andres brev, så forholder jo avsender seg til dette.

Jeg har også vært gift i mange år, og vi har ikke nødvendigvis "hemmeligheter" for hverandre, men jeg er jo klar over at min mann kan ha venner som ønsker å fortelle oprivate ting til ham, og jeg kan ha venner som ønsker å fortelle private ting til meg, uten at vi forteller om det til den andre.

jeg ville ikke likt å ha venner som ikke kune holde det jeg fortalte for seg selv (når det var veldig privat). Uansett om jeg fortalte det på telefon, face to face, på sms eller mail.

Annonse

Gjest Pricilla

Ja, jeg gjør det og han kan lese mine når han vil! Har inegn meldinger fra noen som han ikke skal vite om..

Han vet at jeg leser hans, og de fleste er fra meg..

Hvorfor skulle jeg ikke fått lov til det? da har han noe å skjule da... hvis jeg ikke får lov mener jeg.. han bruker ikke mobilen sin som en privat greie med kamerater og sånn, brukes mest til å ringe og motta samtaler ang. famile og jobb.

jeg åpner ikke posten hans, og ikke han min - det har vi aldri gjort - heller ikke e-post.

Gjest Luhka

Hei!

Vi leser aldri hverandres meldinger. Åpner heller aldri post som ikke er adressert vårt eget navn.

Men har ikke noe hemmelig, dersom han vil se min post/mine meldinger så kan han selvfølgelig det. Betingelsen er at han spør om lov først!

Vi har vært samboere i 7 år.

Hilsen

Jeg leser alltid min samboers mail og sms - uten at hun vet om det, selvsagt. I all hemmelighet har jeg også overtatt venninnene hennes, samt elskeren.

Hun får rett og slett ikke lov til å ha noe liv utenom meg.

*ler* selvsagt har de lov til å ha et liv utenom sin partner. Men det livet trenger da ikke være hemmelig? Gjør det vel?

*ler* selvsagt har de lov til å ha et liv utenom sin partner. Men det livet trenger da ikke være hemmelig? Gjør det vel?

Neida, det trenger ikke være hemmelig, men det kan gjerne være det.

Min samboer er ofte borte i flere dager uten at jeg vet hvor hun er. Ikke vil jeg vite det heller.

Skriver jeg en privat e-mail / sms til en venninne, så ønsker jeg ikke at mannen hennes leser denne. Skriver jeg om personlige ting, fysiske ting, venninne-ting, så ville jeg ikke likt at andre leste dette.

Vet jeg at de har felles mobil og mail, så er det jo greit, da skriver jeg ikke slike ting, uten å si i overskriften at det er privat. Leses det alikevel ville jeg se på det som total mangel på folkeskikk.

Når det tross alt er en vanlig regel at man ikke leser andres brev, så forholder jo avsender seg til dette.

Jeg har også vært gift i mange år, og vi har ikke nødvendigvis "hemmeligheter" for hverandre, men jeg er jo klar over at min mann kan ha venner som ønsker å fortelle oprivate ting til ham, og jeg kan ha venner som ønsker å fortelle private ting til meg, uten at vi forteller om det til den andre.

jeg ville ikke likt å ha venner som ikke kune holde det jeg fortalte for seg selv (når det var veldig privat). Uansett om jeg fortalte det på telefon, face to face, på sms eller mail.

Nå er det ikke slik at han får lese mine private brev da. Det har han aldri fått. Men jeg forteller bestandig hvem det er fra. Det var det jeg mente. Personlig post åpner hverken jeg eller han. Regninger og slike ting åpner vi hips om haps. Men personlige håndskrevete brev adressert til meg eller han åpnes ikke av andre enn meg eller han. Men når man får spm om hvem det er fra så svarer man.

Da vi hadde felles mailadresse viste alle at jeg ikke hadde egen. De mailene leser hverken jeg eller han. Jeg har hotmail konto som han har tilgang til om han vil, men han har aldri rørt den. Og det samme gjelder hans hotmailkonto.

Annonse

Neida, det trenger ikke være hemmelig, men det kan gjerne være det.

Min samboer er ofte borte i flere dager uten at jeg vet hvor hun er. Ikke vil jeg vite det heller.

Akkurat det hadde jeg aldri godtatt. Greit han kan reise hvor han vil, men jeg vil vite hvor han er.

Nå er det ikke slik at han får lese mine private brev da. Det har han aldri fått. Men jeg forteller bestandig hvem det er fra. Det var det jeg mente. Personlig post åpner hverken jeg eller han. Regninger og slike ting åpner vi hips om haps. Men personlige håndskrevete brev adressert til meg eller han åpnes ikke av andre enn meg eller han. Men når man får spm om hvem det er fra så svarer man.

Da vi hadde felles mailadresse viste alle at jeg ikke hadde egen. De mailene leser hverken jeg eller han. Jeg har hotmail konto som han har tilgang til om han vil, men han har aldri rørt den. Og det samme gjelder hans hotmailkonto.

"Jeg har hotmail konto som han har tilgang til om han vil, men han har aldri rørt den. Og det samme gjelder hans hotmailkonto."

Skrekk og gru!

Nei, jeg leser ikke hennes sms-meldinger og heller ikke leser jeg hennes post eller mailer. Det har jeg overhode ikke noe behov for.

Her er det vel ikke snakk om hva man har behov for eller ikke. Når jeg leser gjenom innlegget mitt så ser jeg nå at det kan tolkes som jeg leser absolutt alt av sms, mail og post som kommer inn til oss. Men det gjør jeg ikke. Men jeg har tilgang til det om jeg vil.

Men det jeg mente med innlegget mitt er at når man er samboere så skal man ikke ha hemmeligheter for hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...