Gå til innhold

Prøver å få skikk på spisinga mi og resten av livet mitt.....


Nedia

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få skikk på spisina mi, nå som det er ferie. Prøver å spise en "vanlig" frokost og mye frukt. Innbiller meg at det er bedre å spise på formiddagen enn å være rå sulten til middag og spise mye da.... Dessuten så blir jeg mindre gotte sjuk på kvelden når jeg spiser mere på formiddagen.

Frokost er jo egentlig et "trygt" måltid, det blir jo brukt opp i løpet av dagen. De kaller jo det grunnlaget for dagen, eller what ever......

Men hvordan høres dette ut, høres det fin eller bra ut?????

Off,der er jo bare rot. Har mest lyst til å kaste opp og kaste opp og kasteopp. For det verste er at jeg liker å kaste opp. Ting smaker bedre og jeg klarer lettere å nyte mat hvis jeg vet at jeg kan kasteopp etter på. Høres dette sjukt ut? Er det bare jeg som tenker sånn.

Det er jo et helvete, en helvetes ond sirkel..... Jeg vil og vil ikke ut av sirkelen.

Vil jeg noen gang klare å få sjikk på livet mitt? Vil jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider

Kjære Nedia.Du vil nok som de fleste klare å komme deg ut av denne sirkelen en gang.Du er i den fasen som veldig mange befinner seg i over lag tid- tør-tør ikke, bør- bør ikke, vil- vil ikke osv. Dette er velkjent og mange kjenner seg igjen. Jeg synes det er flott at du prøver å starte dagen med et måltid, frokosten. Du vet sikkert at målet er en dag å klare å sette opp 4 måltider pr. dag og starte med små mengder. Det er riktig at du blir mindre godtesyk på kvelden dersom du klarer å spise frokost eller flere små måltider i løpet av dagen. Da opplever bl.a kroppen at f.eks blodsukkeret blir mer stabilt og kroppen får det samme suget etter søtsaker som når du ikke spiser. Du liker å kaste opp, jeg lurer på hva du tenker, føler rett før du kaster opp, mens du kaster opp og ikke minst etterpå. De fleste som går i terapi lærer å bli bedre kjent med seg selv og finner ut at oppkasten f.eks. var en måte å bli kvitt vonde føleslser og tanker på. Hvordan dette er for deg vet jeg ikke , men håper du klarer å søke hjelp slik at du kan få sortert dine tanker og følelser og få hjelp til å komme ut av sirkelen. Lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...