Gå til innhold

Er det mulig?


Gjest Mumle

Anbefalte innlegg

Fødte to jenter for snart 7 uker siden og fullammer begge to. Etter fødselen blødde jeg i underkant av 4 uker, men har etter det ikke blødd i det hele tatt. I dag fikk jeg tilbake menstruasjonen! Trodde ikke det gikk an når jeg ammer både dag og natt - attpåtil 2 babyer. Men hva kan det være ellers? Jeg ahr klassiske menstruasjonssmerter i korsrygg og mage og jeg blør klart rødt og friskt blod.

Vær så snill og svar meg, for jeg er jo litt betenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er enig med deg i at det er uvanlig at mensen kommer tilbake såpass tidlig etter en fødsel. Det er faktisk ganske uvanlig at den kommer noe særlig før 6 mndr etter fødsel. Det kan tenkes at du blør av andre grunner, så du kan evt. få en etterkontroll snart så du får sjekket om livmoren har trukket seg godt sammen. Slutter du ikke å blø i løpet av noen dager er det grunn til å tro at det kanskje kan ha vært noen rester i livmoren som gjør at du blør igjen. Vær litt ekstra obs på feber, smerter og svært illeluktende blødning/utflod. Det kan være tegn på infeksjon. Slutter du når å blø, og starter igjen om 3-4 uker, så er det grunn til å anta at du har fått mensen tilbake, selv om det er aldri så uvanlig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...