Gå til innhold

Når er det riktig å bruke Legevakten?


Cavatina

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri i livet vært nødt til å dra på legevakta for noe som helst. Men nå har jeg så smerter i skulderen og ribbeina, at tårene spretter hver gang jeg trekker pusten. Det er som om en kniv vries om hver gang og smerten iler fra ribbeinet under brystet og opp i skulderen.

Jeg ringte legesenteret idag morges og spurte om hjelp der. Men ettersom fastlegen min ikke er tilstede før mandag, ville de ikke hjelpe meg. Jeg fikk en time mandag, men jeg vet ikke om jeg holder ut så lenge. Ibux'en jeg kjøpte på apoteket idag, virker overhodet ikke og jeg har nå tilbragt to netter med minimal søvn.

Er redd for at dette ikke er viktig nok for legevakten og at jeg bare blir avvist med beskjed om å vente til legetimen mandag. Er det riktig av meg å bry legevakten med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du har gjort noe spesiellt som er årsaken til dette, men uansett så synes jeg du skulle kontakte legevakten. Det er derfor de er der, og det er derfor vi betaler deres lønn med våre skattepenger. Da skal vi også bruke dem når vi trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestlandsfanden

Jeg hadde dratt....

Du kan i hvertfall få noe sterkere smertestillende slik at du holder ut til mandag....

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det føles riktig for _deg_ så skal du selvfølgelig kontakte legevakten, det er egentlig uinnteressant om legevakten syntes det er viktig eller ei.

Ring med god samvittighet, og...PS! God Bedring ! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det føles riktig for _deg_ så skal du selvfølgelig kontakte legevakten, det er egentlig uinnteressant om legevakten syntes det er viktig eller ei.

Ring med god samvittighet, og...PS! God Bedring ! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cavatina,

Dra til legevakten, men uten å "unnskylde" deg eller føle at du er til "bry". Og IKKE la dem få deg til å føle at det ikke er "alvorlig" - hvis det er alvorlig for deg, så er det alvorlig for dem.

*Forvent* at de skal undersøke og sjekke deg, og gi deg medisin om nødvendig. Det er en rettighet, og ikke et "privilegium".

Det har overhodet ingen mening at du skal lide i 3 dager til helsevesenet vil sjekke deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alven

Bare dra til legevakta du, ta med lesestoff (fredag kveld...)

Folk drar til legevakten for mye mindre plager enn det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakta bruker man ved akutt sykdom/smerte/skade, og i ditt tilfelle så er det det.

Du "bryr " ikke legevakta ved å henvende deg til han, han er avhengig av deg for å ha penger til mat. Uten pasienter, ingen penger..:-)

Ring/møt opp der du, og krev at han undersøker deg.

Lykke til, og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...